Reiselivsprodukter og markedskommunikasjon : en sammenligning av reklame formidlet i trykt medium, radio og internett
Research report
Åpne
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/164687Utgivelsesdato
2000-08Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Reports (SNF) [542]
Sammendrag
Denne rapporten er en del av prosjektet ”Interaktive multimedier og reiseliv”. Rapporten gir en evaluering av Internett som kanal til formidling av reklame (kampanjesider). Studien som rapporteres foretar også en sammenligning av Internett som reklamekanal med radio og trykte medier som reklamekanal. Resultatene viser at reklame som formidles via Internett har positiv effekt på mottakerne. Både rasjonelle argumenter i reklamen og emosjonelle elementer i reklamen har en slik effekt når reklamen formidles via Internett. Det avdekkes få forskjeller i de tre medienes (Internett, radio, trykt medium) effektivitet når det gjelder evne til å formidle reklame på en overbevisende måte.
Utgiver
SNFSerie
Rapport2000:34