dc.contributor.author | Salvanes, Kjell Gunnar | |
dc.contributor.author | Møen, Jarle | |
dc.contributor.author | Hægeland, Torbjørn | |
dc.contributor.author | Raaum, Oddbjørn | |
dc.contributor.author | Bjorvatn, Kjetil | |
dc.date.accessioned | 2008-06-26T11:31:58Z | |
dc.date.available | 2008-06-26T11:31:58Z | |
dc.date.issued | 2008-01 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-491-0557-1 (elektronisk versjon) | |
dc.identifier.isbn | 978-82-491-0556-4 (trykt versjon) | |
dc.identifier.issn | 0803-4036 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/164983 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten er underlagsdokument for et innlegg på NHOs årskonferanse 2008 med samme tittel som rapporten, Veien mot kunnskapslandet - utfordringer for det norske utdanningssystemet. Rapporten sammenfatter den forskningsbaserte kunnskapen om grunnskole, videregående opplæring og høyere utdanning. Fokus er på ressursbruk og skoleresultater, hva som forklarer variasjon i skoleresultater, og foreliggende kunnskap om hva som skaper en god skole og gode læringsmiljø. | en |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | SNF | en |
dc.relation.ispartofseries | Rapport | en |
dc.relation.ispartofseries | 2008:1 | en |
dc.title | Veien mot kunnskapslandet : utfordringer for det norske utdanningssystemet | en |
dc.type | Research report | en |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Samfunnsøkonomi: 212 | en |