Show simple item record

dc.contributor.authorUldal, Alf Olav
dc.date.accessioned2006-08-28T08:10:41Z
dc.date.available2006-08-28T08:10:41Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/167573
dc.description.abstractI Grenland har hotellbransjen hatt en hard konkurransesituasjon med et begrenset markedet og lave belegg på de fleste hotellene. Det var derfor interessant å studere hvordan ledelsen ved disse hotellene ble utøvd og oppfattet av de ansatte. Jeg ville også se på om det kunne påvises om demokratisk ledelse var bedre enn en autoritær ledelse i en slik situasjon og hvordan ledelsesstilen påvirket oppfattelsen av prosedyrerettferdighet. I undersøkelsen deltok fire hoteller i Grenland. Toppledelsen, mellomledere og andre ansatte ble dybdeintervjuet for å vurdere hvordan ledelsen selv så på sin ledelse, hvordan den ble oppfattet og om det var samsvar i oppfattelsen av denne på tvers av organisasjonsnivåene. Undersøkelsen kunne ikke fastslå at demokratisk ledelse var en bedre ledelse enn autoritær. Det som tydelig kom fram var at de ansattes oppfattelse av prosedyrerettferdighet var større/sterkere ved de hotellene som førte en demokratisk ledelsesstil.en
dc.format.extent656838 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.subjectstrategi og ledelseen
dc.subjecten
dc.titleHotelledelse i Grenlanden
dc.typeMaster thesisen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record