Browsing NHH Brage by Author "Iversen, Nina M."
Now showing items 1-5 of 5
-
Delings- og formidlingsøkonomi : muligheter og utfordringer
Iversen, Nina M.; Hem, Leif E.; Jakubanecs, Alexander; Farstad, Eivind; Langeland, Ove (Rapport;2017:2, Research report, 2017-05)Interessen for og utbredelsen av delings- og formidlingsøkonomien har økt kraftig de siste ti årene. I flere og flere næringer vokser det frem nye aktører som utnytter delings- og formidlingsøkonomiens prinsipper og som ... -
Effects of consumer ethnocentrism on evaluation of foreign vs. domestic brands : a study of consumer behavior in Southeast Europe
Iversen, Nina M.; Hem, Leif Egil (Report, Research report, 2001-12)The main objective of the pilot project has been to get new insight into the field of international trade and export marketing. We aimed to gain new knowledge of the factors that may impact how consumers from different ... -
Konkurransekraften til norske finansinstitusjoner : kriterier som norske bedrifter vektlegger ved valg av norske eller utenlandske leverandører av finansielle tjenester
Hem, Leif Egil; Iversen, Nina M.; Haugland, Sven Arne (Rapport, Research report, 2000-06)Denne rapporten gir en oversikt over hvordan større norske bedrifter vurderer norske kontra utenlandske finansielle foretak. En av rapportens hovedkonklusjoner er at med økende internasjonalisering øker også bruken av ... -
Samfunnsøkonomisk analyse av næringspolitiske virkemidler overfor reiselivsnæringen
Hagen, Kåre Petter; Hem, Leif Egil; Iversen, Nina M.; Kjerstad, Egil; Pedersen, Karl Rolf (Rapport, Research report, 2011-03)I rapporten drøftes det om statlig, fylkeskommunal og kommunal næringspolitikk overfor reiselivsnæringen kan sies å ha en samfunnsøkonomisk begrunnelse. For å kunne karakterisere et tiltak som fornuftig i et samfunnsøkonomisk ... -
Using country stereotypes to build brand personalities: a priming perspective
Iversen, Nina M. (Doctoral thesis, 2003)