Blar i NHH Brage på forfatter "Nysveen, Herbjørn"
-
Individual and cross media communication in converging media environments : a review of research on the antecedents and effects of communication using various media in marketing contexts
Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per E. (Working Paper, Working paper, 2002-10)In this report we review research focusing on the antecedents of media adoption and effects of adopting different media. Both research on media adoption within organizations and media adoption in everyday life contexts is ... -
Influences of customer personality traits on co-creational activities
Twrsnick, Manuela (Master thesis, 2016)Very limited research exists that studies how customer personality traits influence the participation in the value co-creation process, nor does there exists much research on the further intention to use the brand or ... -
Influences of product design on consumer behavior : an exploratory study
Kollerud, Siri; Kvidaland, Madelaine (Master thesis, 2018)In recent years the world has been witnessing a tremendous change in the sportswear industry when it comes to product design. In the sportswear market today, product design is considered an important strategic tool for ... -
Innovasjon i merkeopplevelser
Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per Egil; Skard, Siv E. Rosendahl; Thorbjørnsen, Helge (Journal article; Peer reviewed, 2012)I denne artikkelen presenterer vi et rammeverk for å forstå merkeopplevelsesdimensjoner og effekter av merkeopplevelser. Vi gir deretter en kort diskusjon av mulige forskjeller mellom produkter og tjenester og diskuterer ... -
Innovasjon når markedene endres i turbofart!
Nysveen, Herbjørn; Andreassen, Tor W. (Journal article; Peer reviewed, 2014)I denne artikkelen drøfter vi betydningen av innovasjon under hyperkonkurranse: hurtig og dynamisk konkurranse kjennetegnet ved mangel på varige fortrinn. Utgangspunktet er at stadig flere organisasjoner opererer i markeder ... -
Innovation adoption in robotics : consumer intentions to use autonomous vehicles
Solbraa Bay, A. Johannes T. (Master thesis, 2016)Fully autonomous vehicles (AVs) are due to be launched in the market within the next few years. These cars are designed to be capable of operating without a driver, apart from destination and navigation input, and are ... -
Intentions to use mobile services: Antecedents and cross-service comparisons
Nysveen, Herbjørn; Thorbjørnsen, Helge; Pedersen, Per Egil (Journal article; Peer reviewed, 2005)This article develops and tests a model to explain consumers’ intention to use mobile services. Through triangulating theories from the diverse fields of information systems research, uses and gratification research, and ... -
Kundeatferd ved bruk av nettbank og andre kanaler : utviklingen i kundeatferd fra januar 1998 til oktober 2000
Methlie, Leif B.; Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per E. (Rapport, Research report, 2000-12)Foreliggende rapport tar utgangspunkt i utviklingen som har vært blant forbrukerne i anvendelse av nettbank. Undersøkelsen søker å avdekke om det er forskjeller mellom tradisjonelle bankkunder (kunder som ikke har tatt i ... -
Merkerelasjoner via Internett : en sammenligning av statisk nettsted, nettsted med kundefellesskap og personalisert nettsted som applikasjoner for å bygge merkerelasjoner via Internett
Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per E.; Thorbjørnsen, Helge (Rapport, Research report, 2001-04)Denne rapporten er en del av prosjektet "Relasjonsbygging på Internett. I rapporten drøftes nettsteder med tre ulike funksjonaliteter (statisk nettsted, nettsted med personaliserte tjenester og nettsted med kundefellesskap). ... -
Micro-moments : new context in information system success theory
Snegirjova, Marina; Tuomisto, Fanni (Master thesis, 2017)Recent technological advancements, such as smartphones and mobile internet, are changing the consumer behaviour. One of such changes is the emergence of micro-moments concept: the moments of high intent and engagement ... -
Motiver for å delta i eventer: betydningen av deltakernes rolle
Pedersen, Per Egil; Nysveen, Herbjørn; Oklevik, Ove (Chapter; Peer reviewed, 2019)I dette kapitlet ser vi på hvordan ulike motiver påvirker eventdeltakelse blant deltakere med ulike roller – rolle som kun publikum, kun frivillig, kun utøver eller kombinasjoner av disse. Resultatene fra en forstudie og ... -
Norske reiselivsbedrifter på internett : tilbud av distribusjons- og verdiøkende tjenester
Nysveen, Herbjørn; Methlie, Leif B. (Rapport, Research report, 2000-12)Denne rapporten er del av prosjektet Interaktive multimedier og reiseliv. Prosjektet er finansiert av Norges forskningsråd. Rapporten tar utgangspunkt i viktigheten av å tilby kunder ulike former for tjenester på ... -
Purchasing sustainable clothing : The influence of Design and Sustainability factors on Purchase Intention of Sustainable clothing.
Surova, Alexandra (Master thesis, 2021)The purpose of this study is to examine factors that influence consumers' intentions to buy sustainable clothing. The fashion industry poses many sustainability challenges that are widely recognized by consumers, manufacturers ... -
Reiselivsprodukter og markedskommunikasjon : en sammenligning av reklame formidlet i trykt medium, radio og internett
Nysveen, Herbjørn (Rapport, Research report, 2000-08)Denne rapporten er en del av prosjektet ”Interaktive multimedier og reiseliv”. Rapporten gir en evaluering av Internett som kanal til formidling av reklame (kampanjesider). Studien som rapporteres foretar også en sammenligning ... -
Reklamemarkedet : konkurransemessige synspunkter og delmarkeder
Grønhaug, Kjell; Hem, Leif Egil; Nysveen, Herbjørn (Rapport, Research report, 2000-02)Denne rapporten gir en oversikt over reklamemarkedet med særlig vekt på å belyse konkurransen i dette og å identifisere delmarkeder. Det finnes mange aktørgrupper i reklamemarkedet. Her rettes oppmerksomheten i hovedsak ... -
Reklamens betydning for holdning til produktet : en sammenligning av produktinformasjon formidlet i ulike medier
Nysveen, Herbjørn (Doctoral thesis, 1999) -
Samskaping og innovasjon
Nysveen, Herbjørn; Thorbjørnsen, Helge; Pedersen, Per Egil (Journal article; Peer reviewed, 2012)Formålet med denne artikkelen er å se på betydningen av samspillet mellom kunder og organisasjoner som kilde til innovasjon – samskaping. Vi tar først et tilbakeblikk på utviklingen av dette samspillet og presenterer ... -
Self service technology : an overview of existing research
Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per E. (Working paper, Working paper, 2011-03)The purpose of this working paper is twofold. First the paper presents a review of the literature on self service technology (SST). The review categorizes the literature based on dependent variables studied in existing ... -
Service innovation challenges at the policy, industry, and firm level : a qualitative enquiry into the service innovation system
Pedersen, Per E.; Nysveen, Herbjørn (Arbeidsnotat, Working paper, 2010-03)This report documents the results of an exploratory inquiry into the challenges of service innovation in Norway. It is based on 45 interviews conducted with 63 representatives of the Norwegian innovation system for service ... -
Structural conditions, business models and customer value in heterogeneous network services : a pre-study of five service areas
Pedersen, Per E.; Methlie, Leif B.; Nysveen, Herbjørn; Gjerde, Irena; Godø, Helge; Henten, Anders; Ling, Rich; Oleshchuk, Vladimir; Reichert, Frank (Rapport, Research report, 2007-04)This report presents the results of a pre-study of five service areas characterized by heterogeneous network services. The purposes of the report are to offer foundations for deeper analysis of three selected service areas ...