Blar i NHH Brage på tittel
Viser treff 4149-4168 av 8150
-
Krise uten krakk? : eller krakk uten krise?
(Master thesis, 2008)Oppgaven har til formål å undersøke om der er empirisk regularitet mellom norske økonomiske finansielle, og reelle, størrelser. Rent konkret vil det si utarbeiding av tallmateriale for analyse. Deretter undersøke korrelasjonen, ... -
Kriseledelse og -håndtering: En kvalitativ casestudie om beredskapshåndtering under covid-19-pandemien ved Haukeland universitetssjukehus
(Master thesis, 2022)Kriser er hendelser man helst skulle vært foruten. Likevel, når en uunngåelig hendelse først inntreffer, åpnes muligheten til å studere hvordan beredskapshåndtering bør foregå. I desember 2019 ble det første smittetilfellet ... -
Kriser og læring i oppdrettsnæringen
(Master thesis, 2009)Oppgaven undersøker hvordan læring påvirker organisasjoner i oppdrettsnæringens evne til å håndtere kriser, her under rømming av, eller sykdomsutbrudd blant, oppdrettsfisken. Teorigrunnlaget presenterer og kombinerer ... -
Kritiske suksessfaktorer for ERP-systemer i offentlig sektor : en litteraturstudie
(Master thesis, 2006-05-16)Denne utredningen presenterer en teoretisk gjennomgang av hva som kjennetegner offentlig sektor og går systematisk gjennom litteraturen om kritiske suksessfaktorer (KSF) for ERP-systemer. 21 kritiske suksessfaktorer ... -
Kritiske suksessfaktorer for omstillingsarbeidet : erfaringer fra gjennomførte omstillingsprogram
(Rapport, Research report, 2009-01)På oppdrag fra Innovasjon Norge har Samfunns- og næringslivsforskning (SNF) kartlagt og systematisert faktorer som synes å ha kritisk betydning for et vellykket omstillingsprogram. Omstillingsbevilgningen er et ekstraordinært ... -
Kryptovaluta og revisjon : klientaksept, praktiske revisjonsutfordringer, og revisjonshandlinger knyttet til kryptovaluta
(Master thesis, 2020)Denne oppgaven utforsker problemstillinger knyttet til kryptovaluta, et fenomen som har blomstret de siste 10 årene, sett fra et revisjonsperspektiv. Studien er utført gjennom dybdeintervjuer med tre revisorer fra de ... -
Kryssande grenser og nye kunnskapsfrontar: Tverrfaglegheit i akvakultur
(Journal article, 2008)The call for crossdisciplinary research is having a stronger resonance in science and investigation. In this paper I will argue that this also affects the study of terminology. By looking at the terminology of aquaculture, ... -
Kryssubsidiering : operasjonaliserbar definisjon og samfunnsøkonomisk ønskelige tiltak
(Rapport, Research report, 2000-05)Rapporten ”Kryssubsidiering – operasjonaliserbar definisjon og samfunnsøkonomisk ønskelige tiltak” er skrevet på oppdrag for Konkurransetilsynet, Arbeids- og administrasjonsdepartementet og Næringslovutvalget ved Nærings- ... -
Kryssubsidiering : rammeverk for samfunnsøkonomisk analyse, eksemplifisert gjennom praktisk anvendelse.
(Master thesis, 2007)I denne oppgaven utredes hvordan man i praksis kan påvise kryssubsidiering, samt når man bør foreta undersøkelser. Rammeverket er utarbeidet med mål om maksimal samfunnsøkonomisk gevinst. I del 1 av oppgaven (kapitlene ... -
KSF`er ved outsourcing av forretningssystemer for SMB bedrifter: en case studie
(Master thesis, 2007) -
Kultur og næringsliv : hvordan relasjonstype og aktiveringsgrad påvirker konsumentens evaluering av bedrift og arrangement ved event-markedsføring og sponsing
(Master thesis, 2016)Kultursamarbeid gjennom sponsing og event-markedsføring er økende, men forskningen på feltet er begrenset. Vi ønsker at denne utredningen skal bidra til å utvide forskningsfeltet om event-markedsføring og sponsing via ... -
Kulturell forankring og markedsstrategi : en dybdestudie av fiskeindustrien i Måløy i Vågsøy kommune.
(Geografi i Bergen, Research report, 2001)The paper discusses relations between globalisation and local capitalism. The discussion focus on how firms in the Norwegian fish processing industry have adapted to increasing international competition and national political ... -
Kulturelle verdier i den digitale tidsalder : En modifisert delphi-studie om hvilke kulturelle verdier som er viktige for at organisasjoner skal bli mer digitalt modne
(Master thesis, 2023)Digitaliseringsprosesser har vært med på både å forenkle og effektivisere samfunnet. Likevel viser forskning at opp mot 70% av digitale transformasjoner mislykkes. I den sammenheng nevnes organisasjonskultur og ... -
Kundeatferd ved bruk av nettbank og andre kanaler : utviklingen i kundeatferd fra januar 1998 til oktober 2000
(Rapport, Research report, 2000-12)Foreliggende rapport tar utgangspunkt i utviklingen som har vært blant forbrukerne i anvendelse av nettbank. Undersøkelsen søker å avdekke om det er forskjeller mellom tradisjonelle bankkunder (kunder som ikke har tatt i ... -
Kundeforhold i regnskapsførerbransjen
(Rapport;2013:8, Research report, 2013-10)Formålet med masterutredningen var å få bedre innsikt i, og forståelse av, kundeforhold i leverandør-kunderelasjoner. Utredningen bygger på 17 dybdeintervjuer av regnskapsførere og kunder av regnskapsførere. Kundebedriftene ... -
Kundeforhold i regnskapsførerbransjen
(Master thesis, 2013)Formålet med denne masterutredningen er å forbedre innsikten i, og forståelsen av, kundeforhold i regnskapsførerbransjen. Studien er en kvalitativ studie som bygger på tilsammen 17 dybdeintervjuer. 12 av disse har blitt ... -
Kundehåndtering og lønnsomhet : en studie av regnskapsbedrifter
(Rapport;2013:10, Research report, 2013-10)Regnskapsførerbransjen i Norge karakteriseres av mange små bedrifter og store lønnsomhetsforskjeller. Gjennom dybdeintervju med ledere av autoriserte regnskapsbedrifter har denne utredningen tatt sikte på å få en dypere ... -
Kundelojalitet og -lønnsomhet i dagligvarebransjen : en empirisk studie av kundelojalitetsprogrammers påvirkning på kundelojalitet og -lønnsomhet hos en aktør i dagligvarebransjen
(Master thesis, 2020)Denne oppgaven har som formål å undersøke lojalitetsprogrammer i dagligvarebransjen, og deres effekt på kundelønnsomhet og -lojalitet. Målet er å avdekke om lojalitetsprogrammer har en positiv eller negativ effekt på ... -
Kundelojalitetsprogrammer i det norske dagligvaremarkedet : konkurransevirkninger
(Master thesis, 2017)Denne utredningen tar for seg det norske dagligvaremarkedet sin bruk av kundelojalitetsprogrammer, samt gjør rede for hvordan dette i sin tur kan påvirke konkurransebildet. Med utgangspunkt i mikroøkonomisk teori analyseres ... -
Kundelønnsomhet
(Doctoral thesis, 1999)