• Delings- og formidlingsøkonomi : muligheter og utfordringer 

      Iversen, Nina M.; Hem, Leif E.; Jakubanecs, Alexander; Farstad, Eivind; Langeland, Ove (Rapport;2017:2, Research report, 2017-05)
      Interessen for og utbredelsen av delings- og formidlingsøkonomien har økt kraftig de siste ti årene. I flere og flere næringer vokser det frem nye aktører som utnytter delings- og formidlingsøkonomiens prinsipper og som ...
    • Konkurransemessige virkninger av noen utvalgte NRK-tjenester 

      Gabrielsen, Tommy Staahl; Jakubanecs, Alexander; Kind, Hans Jarle; Nilsen, Øivind Anti; Skjeret, Frode André; Sørgard, Lars; Thorbjørnsen, Helge; Østbye, Helge (Rapport;2015:2, Research report, 2015-03)
      Formålet med denne studien har vært å analysere de konkurransemessige virkningene av noen utvalgte NRK-tjenester. Vi finner at nrk.no er noe differensiert fra andre store nasjonale nettsteder for nasjonale nyhets- og ...
    • Mapping the Influence of Cultural Factors in Service Research: The role of tolerance of contradiction, optimistic/pessimistic bias, and attribution styles 

      Jakubanecs, Alexander (Working paper;43/12, Working paper, 2012-12)
      This article applies the theories on tolerance for contradiction, optimistic/pessimistic bias, and dispositionism/situationism in the context of service research to identify previously unexplored moderators of the effects ...