Blar i Reports (SNF) på forfatter "Pedersen, Per E."
-
Adopsjon av mobil handel (m-handel) : en forstudie
Pedersen, Per E. (Rapport, Research report, 2001-03)Denne rapporten presenterer et relativt omfattende rammeverk for adopsjon av mobil handel. Rammeverket bygger på at adopsjon må studeres med utgangspunkt i betingelser på både tilbuds- og etterspørselssiden. Vi deler inn ... -
Adoption of mobile commerce : an exploratory analysis
Pedersen, Per E. (Report, Research report, 2001-12)Even though the literature on the adoption and use of mobile services is quite extensive, surprisingly few studies are found applying traditional models of ICT adoption such as the technology acceptance model. With the ... -
The adoption of mobile services : a cross service study
Pedersen, Per E.; Nysveen, Herbjørn; Thorbjørnsen, Helge (Report, Research report, 2002-10)To pay back the investments made in telecommunication infrastructure, new mobile services must be developed, distributed and adopted. A requirement for developing the right services for the right user segments is an ... -
The adoption of text messaging services among Norwegian teens : development and test of an extended adoption model
Pedersen, Per E. (Report, Research report, 2002-08)Text messaging in the form of SMS has become one of the most successful mobile services in Norway, and the use of this service is now well integrated into the everyday life of young Norwegians. To explain the widespread ... -
Bruk av ulike informasjonstjenester på internett ved produktsøk
Pedersen, Per E.; Nysveen, Herbjørn (Rapport, Research report, 2001-10)Denne rapporten oppsummerer internasjonale studier av informasjonstjenesters betydning ved søk etter produktinformasjon. Den gjennomgår også ulike teoretiske tilnærminger til søk etter produktinformasjon, og bruk av ... -
An empirical study of variety and bundling effects on choice and satisfaction : new telecommunication and media services
Pedersen, Per E.; Nysveen, Herbjørn (Report, Research report, 2010-04)The purpose of this report is twofold; 1) to review consumer behavior literature on how assortment variety and bundling influence choice related variables, and 2) to present results from an empirical study investigating ... -
An exploratory study of business model design and costumer value in heterogeneous network services
Pedersen, Per E.; Methlie, Leif B.; Nysveen, Herbjørn (Report, Research report, 2008-06)This report presents the results of an exploratory study of two service areas believed to represent important issues in the design of business models and the assessments of customer value in heterogeneous network services. ... -
An exploratory study of the relationships between mobile data services business models and customer value
Pedersen, Per E.; Methlie, Leif B.; Gressgård, Leif Jarle; Nysveen, Herbjørn; Thorbjørnsen, Helge (Report, Research report, 2005-03)A model integrating mobile data service providers’ business models decisions with end-users’ perception of customer value is presented and empirically tested. Business model decisions affect the extrinsic and intrinsic ... -
Hvordan kan reiselivsbedrifter bygge merkerelasjoner via internett? : teoretiske og metodiske tilnærminger
Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per E.; Thorbjørnsen, Helge (Rapport, Research report, 2000-08)Internett er en kanal som gir nye muligheter for markedskommunikasjon. Spesielt anses Internett å være godt egnet til å bygge merkerelasjoner. I denne rapporten drøftes tre ulike applikasjoner (statisk web, personalisering, ... -
Kundeatferd ved bruk av nettbank og andre kanaler : utviklingen i kundeatferd fra januar 1998 til oktober 2000
Methlie, Leif B.; Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per E. (Rapport, Research report, 2000-12)Foreliggende rapport tar utgangspunkt i utviklingen som har vært blant forbrukerne i anvendelse av nettbank. Undersøkelsen søker å avdekke om det er forskjeller mellom tradisjonelle bankkunder (kunder som ikke har tatt i ... -
Merkerelasjoner via Internett : en sammenligning av statisk nettsted, nettsted med kundefellesskap og personalisert nettsted som applikasjoner for å bygge merkerelasjoner via Internett
Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per E.; Thorbjørnsen, Helge (Rapport, Research report, 2001-04)Denne rapporten er en del av prosjektet "Relasjonsbygging på Internett. I rapporten drøftes nettsteder med tre ulike funksjonaliteter (statisk nettsted, nettsted med personaliserte tjenester og nettsted med kundefellesskap). ... -
Service innovation : new service development with deep involvement of users and value networks
Methlie, Leif B.; Pedersen, Per E. (Report, Research report, 2005-11)Service innovation has gained interest in recent years and new initiatives have been taken to integrate product innovation and service innovation research. One of the reasons service innovation has gained interest is ... -
Structural conditions, business models and customer value in heterogeneous network services : a pre-study of five service areas
Pedersen, Per E.; Methlie, Leif B.; Nysveen, Herbjørn; Gjerde, Irena; Godø, Helge; Henten, Anders; Ling, Rich; Oleshchuk, Vladimir; Reichert, Frank (Rapport, Research report, 2007-04)This report presents the results of a pre-study of five service areas characterized by heterogeneous network services. The purposes of the report are to offer foundations for deeper analysis of three selected service areas ... -
Strukturelle endringer i reiselivsnæringen ved overgang til den elektroniske markedsplassen : effekter på integrering, mediering og samhandling
Methlie, Leif B.; Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per E. (Rapport, Research report, 2002-02)Denne rapporten er en del av prosjektet ”Interaktive multimedier og reiseliv”. Rapporten presenterer resultater fra en undersøkelse relatert til forventninger om strukturelle endringer i reiselivsnæringen som følge av at ... -
Tjenesteinnovasjon og tjenestekategorisering : variasjon i tjenesteegenskaper og betydning for innovasjonsprosesser og innovasjonstyper
Pedersen, Per E. (Rapport, Research report, 2005-11)Denne rapporten behandler to problemer i tjenesteinnovasjon. De to problemene er om tjenestenæringstypologier og tjenesteegenskapstypologier kan brukes for å karakterisere og beskrive tjenesteinnovasjon. Begge delproblemene ... -
Tjenesteintegrering i elektronisk handel
Pedersen, Per E.; Methlie, Leif B. (Rapport, Research report, 2000-07)Veksten i nye mellomledd som baserer seg på integrering av produkter, tjenester og informasjon er for tiden svært stor. Daglig hører vi om etablering av vertikale markedsrom eller næringsspesifikke ”portaler”. Det er ... -
Using mobile services to strengthen brand relationships : the effects of SMS and MMS channel additions on brand knowledge, satisfaction, loyalty and main channel use
Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per E.; Thorbjørnsen, Helge (Report, Research report, 2003-07)The purpose of this report is to study effects of SMS and MMS as channel additions on customers’ relationships with brands. Empirical studies are reported for three brands in which have added SMS and MMS as brand channel ... -
Willingness to pay for web-based movie services
Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per E. (Report, Research report, 2006-05)Consumers’ willingness to pay for digital adventure-oriented media in everyday life is an unexplored research field. In this study, willingness to pay and parts of the nomological network of willingness to pay is presented. ...