Blar i Reports (SNF) på forfatter "Thorbjørnsen, Helge"
-
The adoption of mobile services : a cross service study
Pedersen, Per E.; Nysveen, Herbjørn; Thorbjørnsen, Helge (Report, Research report, 2002-10)To pay back the investments made in telecommunication infrastructure, new mobile services must be developed, distributed and adopted. A requirement for developing the right services for the right user segments is an ... -
An exploratory study of the relationships between mobile data services business models and customer value
Pedersen, Per E.; Methlie, Leif B.; Gressgård, Leif Jarle; Nysveen, Herbjørn; Thorbjørnsen, Helge (Report, Research report, 2005-03)A model integrating mobile data service providers’ business models decisions with end-users’ perception of customer value is presented and empirically tested. Business model decisions affect the extrinsic and intrinsic ... -
Hvordan kan reiselivsbedrifter bygge merkerelasjoner via internett? : teoretiske og metodiske tilnærminger
Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per E.; Thorbjørnsen, Helge (Rapport, Research report, 2000-08)Internett er en kanal som gir nye muligheter for markedskommunikasjon. Spesielt anses Internett å være godt egnet til å bygge merkerelasjoner. I denne rapporten drøftes tre ulike applikasjoner (statisk web, personalisering, ... -
Konkurransemessige virkninger av noen utvalgte NRK-tjenester
Gabrielsen, Tommy Staahl; Jakubanecs, Alexander; Kind, Hans Jarle; Nilsen, Øivind Anti; Skjeret, Frode André; Sørgard, Lars; Thorbjørnsen, Helge; Østbye, Helge (Rapport;2015:2, Research report, 2015-03)Formålet med denne studien har vært å analysere de konkurransemessige virkningene av noen utvalgte NRK-tjenester. Vi finner at nrk.no er noe differensiert fra andre store nasjonale nettsteder for nasjonale nyhets- og ... -
Merkerelasjoner via Internett : en sammenligning av statisk nettsted, nettsted med kundefellesskap og personalisert nettsted som applikasjoner for å bygge merkerelasjoner via Internett
Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per E.; Thorbjørnsen, Helge (Rapport, Research report, 2001-04)Denne rapporten er en del av prosjektet "Relasjonsbygging på Internett. I rapporten drøftes nettsteder med tre ulike funksjonaliteter (statisk nettsted, nettsted med personaliserte tjenester og nettsted med kundefellesskap). ... -
Using mobile services to strengthen brand relationships : the effects of SMS and MMS channel additions on brand knowledge, satisfaction, loyalty and main channel use
Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per E.; Thorbjørnsen, Helge (Report, Research report, 2003-07)The purpose of this report is to study effects of SMS and MMS as channel additions on customers’ relationships with brands. Empirical studies are reported for three brands in which have added SMS and MMS as brand channel ...