Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDahl, Marianne
dc.date.accessioned2006-07-05T08:48:35Z
dc.date.available2006-07-05T08:48:35Z
dc.date.issued2001-08
dc.identifier.isbn82-491-0154-5 (trykt versjon)
dc.identifier.issn0803-4036
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/164623
dc.description.abstractGraden av markedsmakt for en rekke norske landbruksprodukter analyseres. Egne systemer estimeres for detaljist- og grossistnivå. Gjennom analysen avdekkes etterspørselssiden på begge distribusjonsnivå med egenpris- og krysspris- og inntektseffekter. Spesielt etableres statistiske mål for markedsmakt. I all hovedsak tyder resultatene på at verken detaljistene eller foredlingsbedriftene har markedsmakt. Resultatene er imidlertid upresise. Noe av grunnen er at korrelasjon mellom variabler og relativt korte datasett med få observasjoner til sammen gir betydelig tap av validitet. Rapporten er en del av NFR prosjektet ”Marginundersøkelser for matvarer” som er et samarbeidsprosjekt mellom SIFO og SNF.en
dc.format.extent443302 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherSNFen
dc.relation.ispartofseriesRapporten
dc.relation.ispartofseries2001:33en
dc.titleEn markedsundersøkelse av kjøtt- og meieriprodukter i distribusjonskjeden for matvareren
dc.typeResearch reporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel