Show simple item record

dc.contributor.authorMathiesen, Lars
dc.date.accessioned2006-07-05T11:37:21Z
dc.date.available2006-07-05T11:37:21Z
dc.date.issued2001-06
dc.identifier.isbn82-491-0141-3 (trykt versjon)
dc.identifier.issn0803-4036
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/164647
dc.description.abstractAmerikanske konkurransemyndigheter beskriver i antitrust analyser etterspørsel vha Logit-funksjonen. En viktig egenskap er at en modell kan etableres med et minimum av konkrete opplysninger. Funksjonen egner seg derfor meget godt i en innledende fase av en analyse. Vi viser hvordan en slik numerisk modell for analyse av bedriftssamarbeid kan etableres og hvordan dens prediksjoner avhenger av sentrale forutsetninger. Videre sammenliknes Logit-modellens prediksjoner med modeller hvor vi alternativt bruker lineære funksjoner. I del II diskuteres modellering for analyse av en fusjon innen det svenske ølmarked.en
dc.format.extent272509 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherSNFen
dc.relation.ispartofseriesRapporten
dc.relation.ispartofseries2001:21en
dc.titleNumerisk modellering av markeder for differensierte produkteren
dc.typeResearch reporten


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record