Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNysveen, Herbjørn
dc.contributor.authorPedersen, Per E.
dc.contributor.authorThorbjørnsen, Helge
dc.date.accessioned2006-07-06T07:18:06Z
dc.date.available2006-07-06T07:18:06Z
dc.date.issued2000-08
dc.identifier.isbn82-491-0067-0 (trykt versjon)
dc.identifier.issn0803-4036
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/164679
dc.description.abstractInternett er en kanal som gir nye muligheter for markedskommunikasjon. Spesielt anses Internett å være godt egnet til å bygge merkerelasjoner. I denne rapporten drøftes tre ulike applikasjoner (statisk web, personalisering, kundefellesskap) som kan benyttes til å bygge merkerelasjoner via Internett. Rapporten gir dessuten en beskrivelse av teoretiske og metodiske perspektiver som vil bli benyttet til å studere problemstillingen. Vi gir en drøfting av interaktivitetsbegrepet og betydningen av dette i forhold til å bygge merkerelasjoner via Internett. Videre presenteres to teoretiske rammeverk som vil bli benyttet til å evaluere ulike aplikasjoner for relasjonsbygging via Internett. Rammeverkene betegnes Brand Relationship Quality - som fokuserer på hvordan ulike applikasjoner påvirker forskjellige dimensjoner ved merkerelasjoner - og Technology Acceptance Model (TAM) - som fokuserer på brukernes opplevelse av å benytte de ulike applikasjonene. Prosjektet som beskrives i rapporten vil bli gjennomført fra 18. september til 27. september 2000.en
dc.format.extent335118 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherSNFen
dc.relation.ispartofseriesRapporten
dc.relation.ispartofseries2000:37en
dc.titleHvordan kan reiselivsbedrifter bygge merkerelasjoner via internett? : teoretiske og metodiske tilnærmingeren
dc.typeResearch reporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel