Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRørvik, Ruth
dc.contributor.authorNesheim, Torstein
dc.date.accessioned2010-09-20T10:28:31Z
dc.date.available2010-09-20T10:28:31Z
dc.date.issued2010-02
dc.identifier.isbn978-82-491-0694-3 (elektronisk versjon)
dc.identifier.isbn978-82-491-0693-6 (trykt versjon)
dc.identifier.issn0803-4036
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/165063
dc.description.abstractI denne rapporten foretar vi en analyse av drivkreftene, virkemidlene og utfordringene ved nedbemanning i åtte store mediebedrifter. Rapporten bygger bl.a. på intervjuer med ledere og tillitsvalgte, og vi har sett nærmere på VG, Dagbladet, Dagens Næringsliv, Aftenposten, Stavanger Aftenblad, Bergens Tidende, TV2 og NRK. Rapporten begynner med en gjennomgang av sentrale kjennetegn ved mediebransjen og en analyse av de siste års utviklingstrekk. Videre ser vi nærmere på i hvor stor grad strukturendringer og konjunkturendringer var sentrale drivkrefter bak de ulike bedriftenes nedbemanningsbeslutninger i 2008 og 2009. Til slutt drøfter vi bruken av sluttpakker og AFP, fagforeningenes rolle og sentrale ledelsesutfordringer ved nedbemanningsprosesser.en
dc.language.isonoben
dc.publisherSNFen
dc.relation.ispartofseriesRapporten
dc.relation.ispartofseries2010:2en
dc.titleNedbemanning og omstilling i store norske mediebedrifter : drivkrefter, trender, utfordringeren
dc.typeResearch reporten
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Medievitenskap og journalistikk: 310en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel