Blar i Working papers (SNF) på emneord "VDP::Social science: 200::Media science and journalism: 310"
Viser treff 1-6 av 6
-
Competition between content distributors in two-sided markets
(Working paper;11/12, Working paper, 2012-05)We analyze strategic interactions between two competing distributors of an independent TV channel. Consistent with most of the relevant markets, we assume that the distributors set end-user prices while the TV channel sets ... -
Drivkreftene bak opplagsutviklingen til en landsdekkende norsk tabloidavis. En økonometrisk tidsserieanalyse av Verdens Gang fra 1978 til 2009
(Arbeidsnotat;2011:23, Working paper, 2011-09)I denne utredningen studeres årsakene bak opplagsutviklingen til VG fra 1978 til 2009. Dette gjøres ved å gjennomføre en økonometrisk analyse av tidsseriedata. Forfatterne finner at i underkant av 60 % av opplagsutviklingen ... -
Hvordan finansiere journalistikk? : jakten på bærekraftige forretningsmodeller i en digital hverdag
(Arbeidsnotat;2011:28, Working paper, 2011-09)Mediebransjen er i stadig omveltning og står overfor mange store utfordringer og muligheter i tiden fremover. Bransjen har gått og går gjennom store strukturelle endringer når det gjelder teknologiske muligheter for ... -
Idéutvikling i redaksjonelle og kommunale nettmedia
(Arbeidsnotat;07/12, Working paper, 2012-01)I denne rapporten blir det diskutert kvifor kommunane har problem med å nå ut til publikum i gjennom digitale media i same grad som tradisjonelle media. Av ei rekkje grunnar kunne ein tenkje seg at lokal informasjon hadde ... -
Informasjonstjenester på nett : en riktig oppgave for en offentlig kringkaster?
(Arbeidsnotat;24/12, Working paper, 2012-08)Utredningen diskuterer hvorvidt NRK bør få lov til å opprette og drifte informasjonstjenester på internett som har et kommersielt potensial. Noen artikler skrevet for TV-mediet bruker innlåsningseffekten som et argument ... -
News sources and media bias
(Working paper;21/12, Working paper, 2012-08)In this paper we investigate the relationship between news sources and media firms. Although empirically important, this channel for supply-driven media bias has not previously been analyzed in economics literature. We ...