• Hordaland på nett - en analyse av kommunenes websider 

      Stensheim, Ingvill; Rusten, Grete (Arbeidsnotat, Working paper, 2006-12)
      Denne studien er en analyse av hjemmesidene til kommunene i Hordaland i 2006, og en oppfølger av en tilsvarende analyse som vi utførte for Hordaland fylkeskommune i 2003. Formålet med studien var i 2003 å få økt oppmerksomhet ...
    • Muligheter og utfordringer i fremtidens rubrikkmarked på internett 

      Danielsen, Morten; Frøysok, Magnus (Arbeidsnotat, Working paper, 2009-02)
      Denne masterutredningen tar for seg muligheter og utfordringer i det internettbaserte rubrikkmarkedet. Den ser på teknologiutvikling på internett og utvikling av teknologiske plattformer samt konsumenter sin tilbøyelighet ...
    • Pricing of on-line advertising: pay-per-view or pay-per-click? 

      Fjell, Kenneth (Working paper, Working paper, 2007-10)
      We analyse the choice of pay-per-view (PPV) and price-per-click (PPC) when a web publisher is a price taker in the market for advertising banners, and the number of visits is decreasing in advertising. The main result is ...