Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTobiassen, Anita Ellen
dc.contributor.authorGooderham, Paul N.
dc.date.accessioned2006-07-18T11:58:24Z
dc.date.available2006-07-18T11:58:24Z
dc.date.issued2002-10
dc.identifier.issn1503-2140
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/165750
dc.description.abstractDette arbeidsnotatet er skrevet som et ledd i prosjektet ”Økt verdiskapning i SMB-sektoren: styrking av påvirkningen fra autoriserte regnskapsførere”. Rapporten presenterer resultater basert på to undersøkelser: en mindre spørreskjemaundersøkelse til NARFs (Norske Autoriserte Regnskapsføreres Forening) medlemmer, samt en intervjuundersøkelse i ni regnskapsbyråer. Konklusjoner vi kan trekke på bakgrunn av undersøkelsene, er at rådgivning per i dag er et betydelig satsningsområde for et mindretall av byråene i bransjen. En større andel har imidlertid en strategisk intensjon om rådgivning. Intensjon i seg selv er ikke nok, den må ha vart over tid, da det tar tid å utvikle rådgivningstjenester og bygge opp kompetanse innen rådgivning. Primærmarkedet for rådgivning er eksisterende regnskapskunder, men det er ingen automatikk i at disse vil kjøpe rådgivning. Regnskapsbyråene må derfor evne å selge inn rådgivning til kundene. Regnskapsbransjen har så langt i liten grad vært vant til å konkurrere, og mange byråer mangler kompetanse innen salg og markedsføring. Et betydelig omfang rådgivning tilsier også et økt behov for formalkompetanse i et byrå, samt et velutviklet nettverk med for eksempel revisorer, advokater og banker.en
dc.format.extent254206 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherSNFen
dc.relation.ispartofseriesArbeidsnotaten
dc.relation.ispartofseries2002:56en
dc.titleHvilke muligheter har regnskapsbyråer til å bli rådgivere i SMB-sektoren?en
dc.typeWorking paperen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel