Show simple item record

dc.contributor.authorNilssen, Tore
dc.date.accessioned2006-09-21T11:12:01Z
dc.date.available2006-09-21T11:12:01Z
dc.date.issued2006-02
dc.identifier.issn1503-2140
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/165976
dc.description.abstractMediene utgjør en stor del av våre liv. For eksempel tilbrakte en gjennomsnitts nordmann i overkant av 19 timer per uke foran TV-apparatet i 2005. Og ifølge tall presentert hos Albarran og Arrese (2003) bruker en gjennomsnitts amerikaner rundt 3500 timer årlig på konsum av ulike medier – det er mer enn 40% av total tid. Til tross for dette har mediene stort sett unngått oppmerksomhet fra oss samfunnsøkonomer – inntil nå. For medieøkonomi er et fagfelt som har fått kraftig vind i seilene de siste årene. Konferanser som bare for få år siden ikke hadde noen sesjoner om mediene, har nå flere slike sesjoner. Og også i tidsskriftene begynner det å strømme ut forskningsarbeider. I denne artikkelen skal jeg se nærmere på hva som ligger bak.en
dc.format.extent56040 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherSNFen
dc.relation.ispartofseriesArbeidsnotaten
dc.relation.ispartofseries2006:24en
dc.titleMedier i markedeten
dc.typeWorking paperen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record