Browsing Thesis by Title
Now showing items 396-415 of 4449
-
Bonusprogrammer i norsk luftfart : en empirisk analyse av innelåsende effekt
(Master thesis, 2016)Formålet med denne masteroppgaven var å undersøke den innelåsende effekten av bonusprogrammer i norsk luftfart. Gjennom bonusprogrammene får flyselskapene segmentert markedet, noe som gjør at de kan kapre store markedsandeler ... -
Bonusprogrammer i norsk luftfart: en empirisk analyse av innelåsende effekt
(Master thesis, 2016)Formålet med denne masteroppgaven var å undersøke den innelåsende effekten av bonusprogrammer i norsk luftfart. Gjennom bonusprogrammene får flyselskapene segmentert markedet, noe som gjør at de kan kapre store markedsandeler ... -
Borregaard ASA : strategisk regnskapsanalyse og verdivurdering
(Master thesis, 2018)Formålet med denne masteroppgaven er å estimere Borregaards egenkapitalverdi per 2. januar 2018. En fundamental verdsettelse som integrerer ESG-informasjon i selskapsanalysen ble valgt som verdsettelsesteknikk. Denne ... -
Botulinum toxin industry : is it a profitable industry to enter?
(Master thesis, 2009)This paper examines the botulinum toxin industry and is it profitable to enter. In particular, the paper aims to define whether the industry structure is attractive because an industry is considered profitable only if ... -
Brand experiences in engaging marketing campaigns
(Master thesis, 2012)This research examines the effects from engaging marketing campaigns on brand experiences and the potential outcome on affective commitment and loyalty. In doing this, it also test the validity of the brand experience scale ... -
Brand extensions : influences of perceived fit and communication of explanatory links
(Master thesis, 2015)This study investigates the influences of perceived fit and communication of explanatory links on brand extension success, as well as the moderating effects of consumer innovativeness, category ... -
Brand line positioning in the Norwegian mass-produced beer market : a comparative brand association study
(Master thesis, 2018)The purpose of this thesis is to compare the image positioning of two Norwegian beer brand lines in terms of consumer perceptions. Despite recent popularity of microbrewery research, it argues that industrial breweries ... -
Brand positioning practices in the Norwegian fishing and aqua culture industry : a comparison of brand positioning practices and normative theory
(Master thesis, 2011)This thesis is about the importance of Brand Positioning. We look at Brand Positioning with regards to how practices are within one of Norway‟s most important industries - the Norwegian Fishing- and Aqua Culture Industry. ... -
Brand positioning strategies : an expiremental test ot two types of benefit differentiation
(Master thesis, 2012)The purpose of this study is to examine associative- and instrumental benefit differentiation based on secondary associations as part of brand positioning. The field of brand positioning has been subject to extensive ... -
Brannslukker i et hav med oppgaver - om avdelingslederens mange oppgaver i grunnskolen
(Master thesis, 2023)Vi har i denne oppgaven studert avdelingslederrollen til Bergen kommune på ungdomsskolenivå. Vi har tatt utgangspunkt i hva kommunen gjennom det som ble besluttet i 2010 har bestemt at avdelingsleder skal ha som ... -
Brasil : fra fast valutakurs til inflasjonsmål som styringsmekanisme
(Master thesis, 2008)Utredningen gir en oversikt over Brasils økonomiske utvikling fra innføringen av et økonomisk stabiliseringsprogram kalt Realplanen i 1994, til en valutakrise i 1999 og for perioden frem til i dag hvor inflasjonsmål har ... -
Brasiliansk soya i norsk l akseproduksjon : En kvalitativ studie av brasiliansk soya i norsk laksefôr
(Master thesis, 2021)Denne utredningen har som formål å undersøke bruken av brasiliansk soya i norsk lakseproduksjon. Norsk laksefôr inneholder rundt 20 prosent soyaproteinkonsentrat, og mesteparten av dette kommer fra Brasil. Den brasilianske ... -
Brazil, oil and statoil: challenges and opportunities
(Master thesis, 2010)This thesis aims to shed some light on what challenges Brazil faces concerning its oil reserves. It also considers Statoil’s situation and attempts to analyse the challenges both face. Hotelling’s rule and Dunning’s OLI ... -
Breaking the barriers : operational measures for the decarbonization of shipping : a study on barriers to operational energy efficiency measures
(Master thesis, 2020)Energy efficiency is a key strategy to address the issue of climate change. Operational measures that increase energy efficiency are widely used in shipping, but there is evidence of a gap between the actual implementation ... -
Breaking Waves : New Energy’s Open Innovation Strategy for Shaping the Maritime Industry : An Exploratory Case Study
(Master thesis, 2023)This thesis explores how an established firm can leverage an organizational setup for open innovation, in order to become more sustainable. The phenomenon is investigated through an exploratory case study, examining New ... -
Brede opsjonsordninger blant selskaper på Oslo Børs : en analyse av virkningen av IFRS 2
(Master thesis, 2006)Bruken av opsjoner som en del av kompensasjonen til ansatte og ledelse har vært svært omfattende de siste to tiårene. Det er flere årsaker som trekkes frem som mulige forklaringer på denne utviklinngen, der en av de vanligste ... -
Bridging the Atlantic : The Integration of European and North American Natural Gas Markets
(Master thesis, 2021)The purpose of this thesis is to answer the question whether the transatlantic market for natural gas is integrated or not. The driving forces that are presently influencing the market and which forces might influence the ... -
Bringing It All Back Home: How do transnational experiences influence the careers and entrepreneurial performance of Indonesian technology co-founders?
(Master thesis, 2022)Technology entrepreneurship is increasingly the allure of researchers and policymakers because of its central role in stimulating innovation and economic competitiveness, particularly for emerging economies looking to ... -
Bruk av bonus i Norge : en kartlegging av utviklingen i bruk av bonus blant norske virksomheter i perioden 2012-2016
(Master thesis, 2016)Formålet med denne masterutredningen er å kartlegge utviklingen i bruk av bonus for perioden 2012 til 2016. Hensikten er å gi et bilde av bonusens omfang på nasjonalt nivå, og på hvordan den seneste tids utvikling har ...