Blar i Thesis på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Medievitenskap og journalistikk: 310"
Viser treff 1-5 av 5
-
En gjennomgang av samtlige børspauser i 2008: en sammenligning av informasjonsflyten fra Hegnar Online, Hegnar Onlines diskusjonsforum og Oslo Børs
(Master thesis, 2009)Hva forårsaker handelspausene på Oslo Børs? Vi har gått gjennom hver pause i 2008 og sett på Hegnar Onlines forum i forkant. Vi finner flere eksempler på at nyheter kommer til forumet før de offentliggjøres av Børsen. Det ... -
Optimal merverdibeskatning av mediemarkeder: en tosidig analyse
(Master thesis, 2010) -
Reflection of cultural values in animated TV and viral advertisements from India
(Master thesis, 2010)The purpose of this thesis is to analyze TV and viral advertisements in India for their reflection of traditional and contemporary cultures. In order to reach this purpose, an exhaustive list of literature on culture and ... -
Reklame og konkurranse i det norske TV-markedet : en økonometrisk og statistisk analyse
(Master thesis, 2007)Målsetningen med utredningen er å avdekke reklamenivå og differensiering mellom TV-kanalene i Norge. Den reelle konkurransen er mellom de fem riksdekkende kanalene NRK1, NRK2, TV2, TV3 og TVNorge. For å finne svar på disse ... -
Strategisk lønnsomhetsanalyse av avisbransjen og papiravisen : hva koster det Bergens Tidende å være tilgjengelig utenfor kjernemarkedet?
(Master thesis, 2008)Denne utredningen handler om avisbransjen og papiravisen. I første del av oppgaven blir bransjen analysert ut fra et strategisk lønnsomhetsperspektiv. Jeg ser på utviklingen over tid, hvilke omgivelser bransjen opererer ...