• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master Thesis på tittel 
  •   Hjem
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • Blar i Master Thesis på tittel
  •   Hjem
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • Blar i Master Thesis på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master Thesis på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1781-1800 av 3258

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Luxury consumption : how new dimensions of luxury brand management affect Norwegian generation Z’s attitude towards luxury brands and the intention to acquire them? 

      Kanatova, Aizhamal; Skjærpe, Nicolai Thu (Master thesis, 2020)
      It is evident that Generation Z will dominate marketing in the next few years. However, there are still limited researches about their buying behavior patterns. The luxury goods consumption among Generation Z is rather ...
    • Den lyse siden av endring : en casestudie av positive og aktive reaksjoner på endring i Statens vegvesen 

      Schage, Nina Hauge (Master thesis, 2012)
      Formålet med denne utredningen er å øke forståelsen for hvorfor enkelte ansatte reagerer positivt på endring og aktivt hjelper til for at endringen skal implementeres på best mulig måte. Utredningen er en singel casestudie ...
    • Læring i allianser og oppkjøp : hvilke faktorer er viktig for læring i allianser og oppkjøp, og hvilke likheter og forskjeller er det mellom disse faktorene i de to ulike strategiene? 

      Mathisen, Renate (Master thesis, 2008)
      Målet med denne studien er å kartlegge hvilke faktorer som fører til læring i allianser og oppkjøp, samt vise hvordan disse faktorene skiller seg fra hverandre ut fra hvilken strategi bedriften har valgt. Utredningen ...
    • Læring og kunnskapsdeling i ein prosjektbasert organisasjon : ein casestudie gjennomført i Wärtsilä 

      Lundøy, Ingunn F.; Sortland, Karina H. (Master thesis, 2013)
      Vi har valt å skrive masterutgreiinga vår om læring og kunnskapsdeling i ein prosjektbasert organisasjon. Utgreiinga er ein casestudie utført i samarbeid med Wärtsilä, ei bedrift som opererar i energisektoren og den ...
    • Læring på arbeidsplassen : en studie av uformell læring i en barnehage 

      Nerbø, Ida (Master thesis, 2010)
      Formålet med denne utredningen er å bidra til forståelsen av hvordan ansatte lærer på arbeidsplassen. Gjennom intervjuer med fire pedagogiske ledere og seks medarbeidere i en barnehage ble aktiviteter som leder til uformell ...
    • Læringsarenaer for kompetanseutvikling i en kompleks organisasjonsstruktur : en kvalitativ undersøkelse for sammenligning av to ulike resultatområder i Equinor 

      Hollænder, Fredrikke Sogn; Kvalheim, Katharina (Master thesis, 2019)
      For å opptre som en konkurransedyktig aktør i dagens arbeidsmarked, er både læring og kompetanseutvikling helt avgjørende. Det blir implementert ulike arenaer i organisasjoner med intensjon om læring og kompetanseutvikling. ...
    • Læringsføresetnad i strategiske alliansar : ein studie av determinantar for verksemders læringsevne, -vilje og -høve 

      Gausdal, Børge (Master thesis, 2007)
    • Lønn til toppledelsen : en kartlegging av lønn til toppledelsen i norske selskaper på Oslo Børs. 

      Johansen, Camilla Tveiten; Solberg, Anna Borge (Master thesis, 2019)
      Vi analyserer hvilke faktorer som påvirker fastsettelsen av de ulike kompensasjonselementene til ledende ansatte i selskaper på Oslo Børs. Funnene ses opp mot teori og empiri på området. Dataene er hovedsakelig innhentet ...
    • Lønnsom, men lite fleksibel? : effekter av bonus på fleksibilitet, kundetilfredshet og lønnsomhet i et forsikringsselskap 

      Aamodt, Andreas; Ingebrethsen, Rune (Master thesis, 2018)
      Formålet med masteroppgaven er å undersøke effekter fastlønn og prestasjonslønn har på prestasjonsmålene fleksibilitet, salg og kundetilfredshet i et norsk forsikringsselskap. Vi definerer i oppgaven fleksibilitet som ...
    • Lønnsomhet blant norske bilforhandlere etter introduksjonen av elbiler : en empirisk studie av hvordan en økning i andel elbiler har påvirket lønnsomheten til bilforhandlere i Norge. 

      Hestenes, Kristian; Thorsen, Peder (Master thesis, 2020)
      Formålet med denne avhandlingen er å undersøke hvordan det økte elbilsalget i perioden 2008 – 2016 har påvirket lønnsomheten til bilforhandlerne i Norge. Videre ønsket vi å undersøke hvordan elbilsalget påvirket markedet ...
    • Lønnsomhet i AMS-besetninger: en sammenligning av norske gårder med automatiske og konvensjonelle melkesystem 

      Herje, Hans Olav Aas; Høva, Jonas (Master thesis, 2017)
      Formålet med denne utredningen er å undersøke lønnsomhetsforskjeller mellom bruk med melkerobot og bruk med konvensjonelle melkesystem (KMS). Siden årtusenskiftet har melkeroboter, eller automatiske melkesystem (AMS), ...
    • Lønnsomhet i bygg- og anleggsbransjen : en studie av lønnsomhetsdrivere i store norske byggog anleggsselskap 

      Føyen, Lars. J.; Danielsen, Thomas L. (Master thesis, 2020)
      Bygg- og anleggsbransjen er blant de viktigste næringene i landet, og er en sentral bidragsyter for at samfunnets underliggende struktur ligger til grunn. Bransjen har gjennom de siste arene ˚ opplevd økende vekst, men ...
    • Lønnsomhet i den norske IT-konsulentbransjen :en studie av lønnsomhetsfaktorer blant Norges største IT-konsulentselskap 

      Berli, Haakon Lunden; Hundhammer, Anders (Master thesis, 2020)
      Den norske IT-konsulentbransjen har doblet sin omsetning de siste ti årene, sterkt drevet av en økende digitalisering av samfunnet. Samtidig ser vi også at mennesker og selskaper blir mer og mer avhengige av digitale ...
    • Lønnsomhet i den norske sportsbransjen : en studie av XXL og G-Max sin påvirkning på lønnsomheten i bransjen 

      Ødegaard, Thomas; Akslen, Anders Wedum (Master thesis, 2014)
      Sportsbransjen har stått overfor store endringer de siste årene, i form av XXL og G-Max sine inntog i markedet. Bransjen har vært i stor vekst, samtidig som aktørenes lønnsomhet og marginer har blitt stadig lavere utover ...
    • Lønnsomhet i kraftbransjen : hvilke faktorer kan forklare lønnsomheten i store regionale kraftkonsern? 

      Dale, Jonathan Krane; Langli, Thomas Blomberg (Master thesis, 2015)
      Kraftbransjen står ovenfor år med økte investeringsbehov. Store utbedringer trengs i strømnettet og kapasiteten må økes for å møte en økende etterspørsel. Det vil mer enn noen gang være viktig med riktig fokus på hva som ...
    • Lønnsomhet i multinasjonale integrerte petroleumsselskaper : hvilke faktorer kan forklare lønnsomhet i multinasjonale integrerte petroleumsselskaper i perioden 1995-2010? 

      De Haas, Marius; Hafstad, Thore (Master thesis, 2012)
      I denne utredningen tar vi for oss hvordan ulike forhold påvirker lønnsomheten til multinasjonale integrerte petroleumsselskaper. Innledningsvis definerer vi lønnsomhetsmålet og redegjør for implikasjoner ved valg av dette. ...
    • Lønnsomhet i norske filmprosjekter og -selskap : en studie av den norske filmbransjen 

      Enger, Kaja Karoline; Kirkevold, Maja Kristin (Master thesis, 2014)
      Den norske spillefilmbransjen er kompleks og består av mange aktører og forhold som preger hverandre. Kulturdepartementet er i gang med flere utredninger av bransjen, som skal legge grunnlag for en ny stortingsmelding om ...
    • Lønnsomhet i norske sparebanker : en studie av forklaringer til lønnsomhetsvariasjon 

      Bachmann, Helene Strand; Hanstad, Tone Bjørnstad (Master thesis, 2013)
      Sparebankbransjens rammevilkår er i endring. Konsolidering, strenge reguleringer og rask teknologisk utvikling er blant forholdene som preger bransjen i dag. Fokus på lønnsomhet og kloke strategiske valg er derfor av stor ...
    • Lønnsomhet i norske treningssentre : en internanalyse av Stamina Trening for å utforske potensielle lønnsomhetsdrivere 

      Brynestad, Sigrid; Klund, Stine (Master thesis, 2016)
      Etter flere år med vekst, er den norske treningssenterbransjen nå inne i en modningsfase. Med sterk rivalisering, redusert omsetningsvekst, fallende marginer og flere konkurser, er det viktig å forstå hva som driver ...
    • Lønnsomhet i olje- og gassbransjen : en studie av lønnsomhetsdrivere i operatørbransjen på norsk sokkel 

      Bruder, Joakim Myklestad; Wilberg, Thomas (Master thesis, 2019)
      Operatørbransjen på norsk sokkel har de siste årene vært preget av betydelige omveltninger. Oljeprisfallet i 2014 førte til en vesentlig reduksjon i operatørenes omsetning, som har bidratt til økt kostnadsbevissthet i ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit