Blar i Master Thesis på tittel
Viser treff 2221-2240 av 4209
-
Kundelojalitet og -lønnsomhet i dagligvarebransjen : en empirisk studie av kundelojalitetsprogrammers påvirkning på kundelojalitet og -lønnsomhet hos en aktør i dagligvarebransjen
(Master thesis, 2020)Denne oppgaven har som formål å undersøke lojalitetsprogrammer i dagligvarebransjen, og deres effekt på kundelønnsomhet og -lojalitet. Målet er å avdekke om lojalitetsprogrammer har en positiv eller negativ effekt på ... -
Kundelojalitetsprogrammer i det norske dagligvaremarkedet : konkurransevirkninger
(Master thesis, 2017)Denne utredningen tar for seg det norske dagligvaremarkedet sin bruk av kundelojalitetsprogrammer, samt gjør rede for hvordan dette i sin tur kan påvirke konkurransebildet. Med utgangspunkt i mikroøkonomisk teori analyseres ... -
Kundelønnsomhet i bank : en casestudie av Sparebanken Sogn og Fjordane
(Master thesis, 2012)Hovedtemaet i denne masterutredningen er hvordan man kan tilnærme seg fenomenet kundelønnsomhet i bank. Vi har ved hjelp av to forskningsspørsmål forsøkt å besvare vår hovedproblemstilling: Hvordan kan vi ved hjelp av ... -
Kundelønnsomhetsanalyser - lønner det seg? : en kvantitativ studie av norske foretak
(Master thesis, 2015)Denne utredningen ser på sammenhengen mellom kundelønnsomhetsanalyser og foretaksprestasjoner. Utredningen finner at beslutninger tatt på bakgrunn av kundelønnsomhetsinformasjon har en positiv påvirkning på foretakspre ... -
Kundelønnsomhetsanalyser i gasellebedrifter : en kvantitativ studie av bruksgrad og nytte
(Master thesis, 2015)I konkurranseutsatte næringer er det kritisk å velge de produktene og prosjektene som gir det beste resultatet. Bedrifter har i senere tid søkt konkurransefortrinn ved å gjennomføre kundefokuserte strategier og ... -
Kundelønnsomhetsanalyser i Norge : en studie av bruksgrad og nytteverdi
(Master thesis, 2012)I senere tid har interessen for kundelønnsomhetsanalyser vært økende. Fagområdet har utviklet seg mye de siste tiårene, men mye er fortsatt uutforsket. Denne studien er den første i Norge til å se på utbredelsen av ulike ... -
Kundelønnsomhetsanalyser – bruk i beslutninger : en studie av norske foretak
(Master thesis, 2018)Flere bedrifter rapporterer at kundelønnsomhetsanalyser potensielt kan ha en høyere nytte enn det som oppleves ved dagens bruk. I tillegg er det relativt mange bedrifter som ikke bruker kundelønnsomhetsanalysene som ... -
Kunderelasjoners betydning for en bedrifts produktutvikling : hvilke egenskaper ved en kunderelasjon har betydning for involvering av kunder i en bedrifts produktutvikling?
(Master thesis, 2009)Denne utredningen har som formål å peke på hvilke egenskaper ved en relasjon som kan ha betydning for hvorvidt og hvordan kunder involveres i en bedrifts produktutvikling. Studien gir svar på hvilke egenskaper som har ... -
Kundevurderinger og hotellenes bærekraftsertifiseringer: En analyse av deres påvirkning på norske hotellrompriser : En empirisk studie av hotellrompriser ved hjelp av multippel regresjonsanalyse
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven har fokusert på hvordan norske hotellrompriser påvirkes av både kundevurderinger og hotellenes bærekraftsertifiseringer. I dagens digitale samfunn er tilbakemeldinger fra tidligere gjester lett ... -
Kunnskapsdeling i et internasjonalt konsern : en casestudie av YARA
(Master thesis, 2014)Kunnskap og kunnskapsdeling blir av mange betegnet som meget viktig for å oppnå konkurransefortrinn i dagens bedriftsverden. Derfor har jeg i denne oppgaven valgt å studere kunnskap, og da nærmere bestemt forskjeller i ... -
Kunnskapsdeling i team
(Master thesis, 2011)Formålet med utredningen har vært å belyse problemstillingen: ” Hva motiverer til kunnskapsdeling i team, og hvilke faktorer kan hemme eller fremme denne kunnskapsdelingen? For å belyse dette spørsmålet har vi studert fem ... -
Kunnskapsdeling innad i og mellom innovasjonspartnerskap : en kvalitativ studie av pågående innovasjonspartnerskap
(Master thesis, 2019)Denne masterutredningen tar for seg kunnskapsdeling innad i og mellom innovasjonspartnerskap. Anskaffelsesprosedyren innovasjonspartnerskap ble introdusert i det norske anskaffelsesregelverket i 2017, og kombinerer ... -
Kunnskapsdeling mellom generasjoner : en casestudie av eldre kunnskapsarbeidere
(Master thesis, 2015)Formålet med studien er å få økt innsikt og forståelse for kunnskapsdeling mellom generasjoner i en kunnskapsbedrift, med spesielt fokus på eldre kunnskapsarbeidere. Vi har studert hvordan yngre og eldre opplever ... -
Kunnskapsdeling mellom internt ansatte og eksterne konsulenter : En studie av vegprosjekter i regi av Statens vegvesen
(Master thesis, 2014)Denne studien tar for seg kunnskapsdeling, samt hvilke faktorer som fører til kunnskapsdeling mellom internt ansatte og eksterne konsulenter som deltar sammen på vegprosjekter i regi av Statens vegvesen. Både benyttelse ... -
Kunnskapsdeling og læring i fagnettverk : en kvalitativ studie gjennomført i Statoil
(Master thesis, 2014)Denne masterutredningen omhandler kunnskapsdeling og læring i fagnettverk i Statoil. Statoil er en stor, kompleks organisasjon med matrisestruktur, der majoriteten av de ansatte er kunnskapsarbeidere. De ansatte innenfor ... -
Kunsten å skape penger i den moderne økonomien : hvor mye tjener pengeutstedende sektor på å skape penger? En studie av kontopenger og digitale sentralbankpenger i Norge
(Master thesis, 2019)Bankene står i en særstilling fordi de kan skape sin egen finansiering ved å utvide balansen sin på begge sider gjennom nye utlån – de kan skape nye penger. Samtidig utreder Norges Bank mulighetene for å innføre digitale ... -
Kunsten å “sette teamet” : Utfordringer og muligheter ved bruk av oppstartsverktøy
(Master thesis, 2022)I denne masteroppgaven har vi undersøkt hvordan bruken av oppstartsverktøy oppleves i team, og hvilke forhold som er sentrale for at team kan lykkes med oppstartsverktøy. Gjennom en kvalitativ casestudie har vi intervjuet ... -
Kunstig intelligens i makroøkonomisk prognosearbeid : en empirisk studie av hvor godt maskinlæring evner å predikere norsk økonomisk vekst
(Master thesis, 2019)Denne masterutredningen introduserer anvendelsen av maskinlæring i utarbeidelsen av makroøkonomiske anslag. Vårt studie analyserer hvor godt maskinlæring predikerer økonomisk vekst i Fastlands-Norge. Basert på et kvartalsvis ... -
Kunstig intelligens og ansvar : en empirisk studie om hvordan norske organisasjoners ansvar blir annerledes ved innføring av kunstig intelligens
(Master thesis, 2020)Januar 2020 la regjering frem en nasjonal strategi for kunstig intelligens. Regjeringen ønsker å opprettholde et bærekraftig velferdssamfunn ved å bruke kunstig intelligens til å utarbeide smarte og effektive løsninger for ... -
Kupongsertifikater : et verdifullt bidrag i spareproduktjungelen?
(Master thesis, 2010)Denne masteroppgaven er gjennomført som et ledd av den toårige Masterutdanningen ved Norges Handelshøyskole. Temaet for oppgaven er en analysere av kupongsertifikater, en forholdsvis ny type strukturerte produkter i ...