Blar i Master Thesis på tittel
Viser treff 2322-2341 av 4209
-
LNG Shipping in the Arcitc : Analyzing the effects of the Northern Sea Route on the LNG market by examining the potential of trade between Asia, Russia, and Norway.
(Master thesis, 2021)This thesis wishes to estimate the trade potential for LNG across the Northern Sea Route. Additionally, it looks at price levels and import patterns for other actors to assess the overall impact this trade route will have ... -
LNG-fueled vessels in the Norwegian short-sea market : a cost-effective response to environmental regulation
(Master thesis, 2010)The objective of this thesis is to assess the environmental and economic advantages of using LNG as fuel for ships. Air emissions from ships are an increasing environmental concern. Since the shipping sector can ... -
Local authorities, locally-implanted companies and local agenda 21 : a revision of the eternal triangle
(Master thesis, 2010)This paper originates from the observation that local authorities often fail to focus on coordinating activities with locally implanted companies through their local Agenda 21, despite their impact upon said companies ... -
Local currencies : the context of their emergence : an explanatory model on the number of local currencies launched in France from 2007 to 2017
(Master thesis, 2018)The aim of this thesis was to identify the contextual factors that influence the creation of local currencies. To pinpoint these factors, two multiple linear regression models were developed in which the choice of the ... -
Local investor attention and stock returns
(Master thesis, 2017)In this thesis, we analyze the effect of local investor attention on stock returns. The study is carried out on a sample of 653 S&P 500 stocks in the period 2004-2016. Specifically, the paper constructs a variable that ... -
Lojalitetsprogram som et strategisk verktøy : en eksplorativ casestudie av NSB
(Master thesis, 2015)Motivasjonen bak utredningen tar for seg en interesse i hvordan strategiske virkemidler kan bidra til å styrke bedrifters posisjon i utfordrende omgivelser. Spesielt synes vi det er spennende å studere bedrifter som står ... -
Lokal lagring : lokal energilagring i distribusjonsnettet, en del av mastergradprosjektet «Fremtidens nett»
(Master thesis, 2018)Lokal lagring er et sentralt tema i diskusjonen om fremtidens kraftsystem, særlig bruken av batterier i strømnettet. Ny teknologi og fallende priser gjør det mer attraktivt å ta i bruk lokal lagring i stadig flere ... -
Lokal og nasjonal prising i norske dagligvarekjeder
(Master thesis, 2012)Prising er et strategisk virkemiddel i kampen om markedsandeler blant norske dagligvarekjeder. Lokal og nasjonal prising er ulike tilnærminger. Ved lokal prising avhenger pris av etterspørsel og konkurranse i det enkelte ... -
Lokale og nasjonale prisstrategier i det norske daglivaremarkedet : en empirisk undersøkelse av Kiwi og REMA 1000
(Master thesis, 2013)I denne utredningen har det blitt gjennomført empiriske undersøkelser av prisstrategier i Kiwi og REMA 1000. For å avdekke hvorvidt kjedene benytter lokale eller nasjonale prisstrategier har vi samlet inn 2572 priser i ... -
Lokalisering av flyavganger: en empirisk undersøkelse av avgangstidsmønsteret i det norske luftfartsmarkedet i perioden 2000 – 2008
(Master thesis, 2010)I denne mastergradsutredningen skal jeg undersøke graden av samlokalisering på det norske stamrutenettet som følge av at Norwegian etablerte seg i markedet i 2002. Oppgaven er inspirert av to tidligere studier. Salvanes ... -
Lokalisering, størrelse og butikkmiks på kjøpesentre : en teoretisk og caseorientert tilnærming
(Master thesis, 2015)Denne masterutredningen er en casestudie av to kjøpesentre i Bergen, hvor etablering, utforming og butikkmiks forklares ved hjelp av utvalgte økonomiske modeller. Gjennom disse modellene, observa ... -
Lokkevarer i dagligvaremarkedet : konkurransevirkninger
(Master thesis, 2012)I denne utredningen undersøker jeg hvordan bruken av lokkevarer og salg med tap påvirker konkurransen i den norske dagligvarebransjen. Utredelsen har en teoretisk tilnærming, og resonnementene er basert på norsk og ... -
Long-term diversification benefits across global industries : an empirical analysis of international return correlations
(Master thesis, 2019)This thesis contributes to the field of global capital allocations by examining the benefits of portfolio diversification across global equites, government bonds and industries for longhorizon investors over time. We use ... -
Long-term effects in the Norwegian housing market : an empirical analysis
(Master thesis, 2012)In this thesis we have analysed the Norwegian housing market. On the basis of our examination of possible factors affecting the housing market, we have estimated a model to explain the Norwegian housing prices. Especially, ... -
Longevity risk and the implications for Norwegian annuity providers : a quantitative analysis of longevity risk in light of the solvency II standard formula and internal model
(Master thesis, 2018)A significant part of the liabilities of Norwegian insurance companies and annuity providers consists of lifetime pension products. These pension products are subject to what is referred to as longevity risk, i.e. the risk ... -
Luksuriøs kosmetikk : følelser, kvalitet og sosial identitet : et studie av kvinners oppfattelse og meninger om kjøp og bruk av luksuriøs kosmetikk
(Master thesis, 2009)Spørsmålet som denne oppgaven skal svare på er følgende: Hva er kvinnens oppfatninger og meningsdannelser om kjøp og bruk av luksuriøs kosmetikk? Forbruksfeltet som denne masteroppgaven omfatter er det tidligere forsket ... -
Luksuriøs kosmetikk: troverdighet og dokumentasjon: en studie av produsenter av luksuskosmetikk i et marked med økt fokus på troverdighet og dokumentasjon
(Master thesis, 2012)I denne studien har jeg sett nærmere på hvordan det er mest hensiktsmessig for produsenter av luksuskosmetikk å profilere seg for å befeste sin posisjon i et marked med stort fokus på troverdighet og dokumentasjon. Formålet ... -
Luxury brands : a study of consumers' motivation to purchase luxury brands
(Master thesis, 2012)The purpose of this study was to examine consumers’ motives for buying luxury brands. The underlying motivation for why consumers buy luxury branded products is a field that is still lacking former research. The main ... -
Luxury consumption : how new dimensions of luxury brand management affect Norwegian generation Z’s attitude towards luxury brands and the intention to acquire them?
(Master thesis, 2020)It is evident that Generation Z will dominate marketing in the next few years. However, there are still limited researches about their buying behavior patterns. The luxury goods consumption among Generation Z is rather ... -
Den lyse siden av endring : en casestudie av positive og aktive reaksjoner på endring i Statens vegvesen
(Master thesis, 2012)Formålet med denne utredningen er å øke forståelsen for hvorfor enkelte ansatte reagerer positivt på endring og aktivt hjelper til for at endringen skal implementeres på best mulig måte. Utredningen er en singel casestudie ...