Blar i Master Thesis på tittel
Viser treff 356-375 av 4209
-
Boligpriser og norske konjunkturer : en empirisk analyse av hvordan økonomisk utvikling har påvirket norske boligpriser i perioden 1850-2004
(Master thesis, 2007)Denne oppgaven undersøker om konjunkturer har påvirket boligprisene i Norge i perioden 1850-2004. Mer spesifikt undersøker oppgaven om endringer i BNP gir seg utslag i tilsvarende endringer i boligprisen, og om konjunktursykelen ... -
Boligprisindeksenes misvisning : en empirisk analyse av renovering sin innvirkning på boligprisindekser
(Master thesis, 2018)I denne oppgaven har vi undersøkt om manglende variabel for boligstandard i Statistisk sentralbyrås (SSB) boligprisindeks medfører et skjevfordelingsproblem. Formålet har vært å estimere i hvor stor grad renovering ... -
Boligprisutvikling og finansiell stabilitet : bør styringsrenten brukes mer aktivt som prisstabiliserende faktor i boligmarkedet?
(Master thesis, 2013)Formålet med utredningen har vært å vurdere hvorvidt sentralbanken bør føre en mer kontraktiv pengepolitikk for å begrense veksten i boligprisene. Jeg finner at boligprisutviklingen de siste årene gir grunn til bekymring. ... -
Boligprisvekst og markedsstruktur i Danmark og Norge
(Master thesis, 2007)I denne studien ønsker vi å avdekke om de samme faktorene har drevet veksten i boligprisene i Danmark og Norge fra 1990 til 2006, og om disse faktorene har virket på samme måte i begge land. I de første kapitlene går vi ... -
Boligskatt og boligpriser : en kartlegging av skattefordeler som kan gi økte boligpriser
(Master thesis, 2012)Hensikten med utredningen har vært å studere innvirkningen den lave boligbeskatningen i Norge har på boligprisene gjennom et konjunkturforløp. I oppgaven er historiske data for BNP- og boligpris analysert med et HP-filter. ... -
Bompenger og boligpriser : hvordan påvirket opphøringen av bompengeinnkreving på Askøybroen boligprisene i Askøy kommune?
(Master thesis, 2016)Tema for denne mastergradavhandlingen er pendlerkostnader og effekten på regionale boligpriser. Formålet er å utvikle en bedre forståelse av hvordan reduksjoner i pendlerkostnader mot bykjernen påvirker det lokale boligmarkedet ... -
Bonus og motivasjon i frisørbransjen : hvordan brukes prestasjonsbasert lønn som styringsverktøy i frisørbransjen, og er det en sammenheng mellom bonuser og frisørenes motivasjon?
(Master thesis, 2019)I dette studiet undersøkte vi hvordan prestasjonsbasert lønn brukes som styringsverktøy i frisørbransjen, og om det er en sammenheng mellom prestasjonsbasert lønn og motivasjon. Vi brukte kvantitativ metode, i form av ... -
Bonusavlønning i norsk toppfotball : en analyse av insentivvirkninger og lønnskontrollerende effekter
(Master thesis, 2006)Utredningen tar for seg bruk av bonusavlønning i ledende norske fotballklubber. Dette kan ses på som et svar på den enorme veksten i lønnskostnadene flere klubber slet med på slutten av 90-tallet. Bonuslønn kan utformes ... -
Bonusordninger i nedgangstider : er det rasjonelt at bonusandelen av total lønn reduseres i nedgangstider, og hvordan bør bonusordningene utformes i slike tider?
(Master thesis, 2016)Den historiske utviklingen i Norge viser at bonusandelen av total lønn innenfor finanstjenester har blitt redusert i nedgangstider, sannsynligvis for å redusere kostnader og samtidig opprettholde arbeidsplasser. Det vekker ... -
Bonusprogrammene i det norske dagligvaremarkedet : hvordan kan lanseringen av Æ påvirke konkurransen og konsumentvelferden?
(Master thesis, 2017)Denne utredningen har som formål å kartlegge mulige virkninger på konkurranse- og konsumentvelferd i det norske dagligvaremarkedet, som følge av lanseringen av Remas bonusprogram Æ. Her fokuserer vi på virkninger som ... -
Bonusprogrammer i innenriks luftfart : en empirisk analyse av konkurransemessige effekter
(Master thesis, 2014)Formålet med denne masterutredningen er å studere ulike effekter bonusprogrammer i flybransjen kan ha på konkurransen i markedet. Vi tar spesifikt for oss det norske innenriksmarkedet, og konsentrerer oss om SAS og ... -
Bonusprogrammer i luftfartsmarkedet : en empirisk analyse av SAS Eurobonus
(Master thesis, 2016-09-02)Hensikten med denne masterutredningen er å undersøke hvorvidt SAS benytter fordelsprogrammet Eurobonus aktivt i forhold til konkurranseforholdene, forretnings- og fritidssegmentet og innlands- og utenlandsmarkedet. For ... -
Bonusprogrammer i norsk luftfart : en empirisk analyse av innelåsende effekt
(Master thesis, 2016)Formålet med denne masteroppgaven var å undersøke den innelåsende effekten av bonusprogrammer i norsk luftfart. Gjennom bonusprogrammene får flyselskapene segmentert markedet, noe som gjør at de kan kapre store markedsandeler ... -
Bonusprogrammer i norsk luftfart: en empirisk analyse av innelåsende effekt
(Master thesis, 2016)Formålet med denne masteroppgaven var å undersøke den innelåsende effekten av bonusprogrammer i norsk luftfart. Gjennom bonusprogrammene får flyselskapene segmentert markedet, noe som gjør at de kan kapre store markedsandeler ... -
Borregaard ASA : strategisk regnskapsanalyse og verdivurdering
(Master thesis, 2018)Formålet med denne masteroppgaven er å estimere Borregaards egenkapitalverdi per 2. januar 2018. En fundamental verdsettelse som integrerer ESG-informasjon i selskapsanalysen ble valgt som verdsettelsesteknikk. Denne ... -
Botulinum toxin industry : is it a profitable industry to enter?
(Master thesis, 2009)This paper examines the botulinum toxin industry and is it profitable to enter. In particular, the paper aims to define whether the industry structure is attractive because an industry is considered profitable only if ... -
Brand experiences in engaging marketing campaigns
(Master thesis, 2012)This research examines the effects from engaging marketing campaigns on brand experiences and the potential outcome on affective commitment and loyalty. In doing this, it also test the validity of the brand experience scale ... -
Brand extensions : influences of perceived fit and communication of explanatory links
(Master thesis, 2015)This study investigates the influences of perceived fit and communication of explanatory links on brand extension success, as well as the moderating effects of consumer innovativeness, category ... -
Brand line positioning in the Norwegian mass-produced beer market : a comparative brand association study
(Master thesis, 2018)The purpose of this thesis is to compare the image positioning of two Norwegian beer brand lines in terms of consumer perceptions. Despite recent popularity of microbrewery research, it argues that industrial breweries ... -
Brand positioning practices in the Norwegian fishing and aqua culture industry : a comparison of brand positioning practices and normative theory
(Master thesis, 2011)This thesis is about the importance of Brand Positioning. We look at Brand Positioning with regards to how practices are within one of Norway‟s most important industries - the Norwegian Fishing- and Aqua Culture Industry. ...