Blar i Master Thesis på tittel
Viser treff 927-946 av 4209
-
Effects of Sustainability Messages and Origin Cues on the Perceived Green Brand Equity of Norwegian Salmon
(Master thesis, 2022)This study contributes to research on how sustainability communication affects a brand’s perceived green brand equity. This builds upon findings in earlier research and theory stating that integrating sustainability with ... -
Effects of Uncoupling the North Sea Link : An empirical analysis of risks and premiums in the two day-ahead auctions in bidding area N0 2
(Master thesis, 2023)In this thesis, we study the impact of the current auction solution on the North Sea Link (NSL), an interconnector between the electricity systems of Great Britain (GB) and Southern Norway (NO2). Due to Brexit, interconnector ... -
Effekt av budskapsformulering og personalisering på automatisk genererte finansielle råd
(Master thesis, 2014)I utredningen har jeg studert automatisk genererte finansielle råd, tilbydd som en tjeneste i privatkunders nettbank. Jeg har undersøkt ulike versjoner av rådet for å forsøke å påvise hvordan tjenesten best mulig kan ... -
Effekt av CSR på anger : en studie gjort i Tanzania
(Master thesis, 2010) -
Effekt av klientforholdslengde og profesjonell skepsis på revisjonskvalitet : en eksperimentell studie
(Master thesis, 2017)Debatten om hvordan klientforholdslengde påvirker revisjonskvalitet har fått stor oppmerksomhet blant forskere (Cameran, Negri, & Pettinicchio, 2015). For å begrense overdrevent lange klientforhold har det av flere ... -
Effekt på prestasjon av investeringstiltak i resesjon : en studie av hvordan ulike investeringstiltak påvirker prestasjon hos bedrifter under og etter resesjon
(Master thesis, 2018)Formålet med masterutredningen har vært å undersøke hvordan ulike investeringstiltak i resesjon påvirker prestasjonsforskjeller under og i etterkant av resesjon. Studien har analysert effekt på prestasjon av investeringstiltak ... -
Effekten av bompenger for elbil på nybilsalget : hvilken innvirkning hadde innføringen av bompenger for elbil på nybilsalget av elbiler i Bergen, Oslo og på Nord-Jæren?
(Master thesis, 2021)Fritak fra bompenger for elbil har de seneste årene vært brukt som et virkemiddel for å øke andelen elbiler i den norske bilparken. I 2020 passerte elbiler konvensjonelle biler i antall førstegangsregistreringer i Norge. ... -
Effekten av elbilens inntog på bensinsalget i Norge : en empirisk studie fordelt på fylkene i Norge fra 2009 til 2016
(Master thesis, 2018)I denne oppgaven undersøker vi hvorvidt elbilens inntog har medført en substitusjon bort fra bensinbiler og over til elbiler ved å se om dette kan vises i etterspørselen etter bensin. Ettersom Norge har den største andelen ... -
Effekten av frasalg på aksjonærverdi : en empirisk studie av det skandinaviske markedet
(Master thesis, 2013)Formålet med denne utredningen er å undersøke effekten av frasalg på aksjonærenes verdi, samt hvilke faktorer som kan forklare den eventuelle verdiendringen. Vi undersøker selskapets unormale avkastning i perioden rundt ... -
Effekten av innflytelse : en undersøkelse av ledelse og positiv adferd blant ansatte under en endring i elektrolyseavdelingen ved Hydro Aluminium Høyanger
(Master thesis, 2011)Ansattes positive adferd kan være med på å forbedre en bedrifts prestasjoner, og det vil derfor være i bedriften og ledernes interesse at slik adferd blir utøvd. Ledere kan forsøke å stimulere til slik adferd ved bruk av ... -
Effekten av irrelevant bærekraftsinformasjon på revisors beslutningskvalitet : En eksperimentell studie
(Master thesis, 2022)Et av de viktigste temaene revisor vurderer i revisjonsoppdrag er selskapets evne til fortsatt drift. Bærekraftsinformasjon vil integreres i årsrapporten til flere foretak i årene som kommer. Dette vil føre til en økt ... -
Effekten av irrelevant informasjon og bevisstgjøring i en fortsatt-drift vurdering : En eksperimentell studie
(Master thesis, 2023)Revisjon utgjør en kritisk prosess for å sikre pålitelighet og integritet i finansiell informasjon. Revisorer evaluerer betydelige mengder informasjon for å kunne fremsette en uavhengig vurdering av et selskaps økonomiske ... -
Effekten av irrelevant informasjon og erfaring i en mislighetsrisikovurdering : en eksperimentell studie
(Master thesis, 2018)Å bestemme hvilken informasjon et revisjonsteam skal beholde eller forkaste i en risikovurdering er et kritisk moment. Fremtiden vil gi oss tilgang på enda mer informasjon og dette gjør at vi i større grad må være i stand ... -
Effekten av irrelevant informasjon og personlighetstrekk i en mislighetsrisikovurdering : En eksperimentell studie
(Master thesis, 2023)Revisjonsbransjen står overfor en teknologisk endring, hvor det investeres betydelig i avanserte digitale løsninger. Dette gir revisor tilgang til store mengder data, og evnen til å skille mellom relevant og irrelevant ... -
Effekten av irrelevant informasjon og tidspress på revisjonskvalitet : en eksperimentell studie
(Master thesis, 2016)Tidligere forskning har avdekket fenomenet “dilution effect”1 som går ut på at revisorer gjør mindre ekstreme beslutninger når de får både relevant og irrelevant informasjon, enn hvis de kun får relevant informasjon. Flere ... -
Effekten av kapitalstruktur og finansielle reserver på investeringer under en økonomisk krise :eEn empirisk analyse av koronakrisen i norske bedrifter i 2019
(Master thesis, 2020)Hovedformålet med masterutredningen er å undersøke hvordan kapitalstruktur og finansielle reserver påvirker bedrifters investeringer i humankapital og innovasjon, forskning og utvikling under koronakrisen. Masterutredningen ... -
Effekten av lojalitetsdrivere når alle lavpriskjedene har kundelojalitetsprogram : en studie av lavpriskjedene i det norske dagligvaremarkedet
(Master thesis, 2017)Dagligvarehandelen i Norge har et økende fokus på langsiktige kunderelasjoner gjennom lojalitetsprogram. I denne studien blir kundetilfredshet og kjede-image behandlet som medierende variabler for pris, lokasjon, ... -
Effekten av pliktig rotasjon på revisors profesjonelle skepsis : en eksperimentell studie
(Master thesis, 2019)Det er åpenbare risikoer knyttet til at foretak av allmenn interesse har samme revisor over en lang periode. Langt klientforhold kan undergrave revisors uavhengighet og påvirke profesjonell skepsis negativt. Pliktig ... -
Effekten av produktmarkedskonkurranse på korrupsjon : En empirisk analyse av industri- og servicebedrifter i Slovenia
(Master thesis, 2021)Formålet med denne oppgaven er å undersøke effekten av produktmarkedskonkurranse på korrupsjon. Eksisterende litteratur gir motstridende resultater på dette forholdet, noe som gjør det til et empirisk spørsmål. Det har ... -
Effekten av programfordeler i lojalitetsprogrammer på programtilfredshet, programtillit, programlojalitet og butikklojalitet : en studie av ulike kundelojalitetsprogrammer og programfordeler i det norske dagligvaremarkedet
(Master thesis, 2017)Dagligvarebransjen i Norge fikk i Januar 2017 et nytt tilskudd i form av lojalitetsprogrammet Æ som konkurranse til de to allerede eksisterende lojalitetsprogrammene - Trumf og Coop Medlem. I denne utredningen har effektene ...