Show simple item record

dc.contributor.authorNgo, My
dc.contributor.authorRunde, Anette
dc.date.accessioned2007-08-22T08:17:03Z
dc.date.available2007-08-22T08:17:03Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/167827
dc.description.abstractDen overordnede hensikten med denne studien var å etablere en sammenheng mellom CSR og anger. Vi ønsket å finne ut om CSR kunne benyttes som en copingstrategi for å kunne dempe anger oppstått som følge av et impulskjøp. Vi gjennomførte et eksperiment på 106 studenter ved Norges Handelshøyskole, der vi benyttet oss av avisen Financial Times og dens CSRinitiativ som stimuli. Våre resultater antydet at CSR hadde en dempende effekt på anger under visse betingelser. Denne effekten var størst når respondentene hadde en positiv holdning til CSR, og når deres verdier var kongruente med Financial Times sine verdier.en
dc.language.isonoben
dc.subjectmarkedsføring og konkurranseen
dc.subjectcorporate social responsibilityen
dc.titleKan Corporate Social Responsibility dempe anger forårsaket av impulskjøp?en
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record