Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLindland, Kjartan
dc.date.accessioned2006-09-12T10:05:18Z
dc.date.available2006-09-12T10:05:18Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/167967
dc.description.abstractI denne utredningen lager jeg et normativt rammeverk basert på ulik og kompleks identitetsteori. I utredningens teoridel bidrar min veileder, professor Supphellen, med kunnskap om merkestrategi og omdømmeutvikling. Rammeverket, eller syntesen, gir ledelsen en innføring i hvordan man ideelt burde gå frem for å endre virksomheters visuelle identitet angående organisering og ledelse. Utredningens hovedfokus er det visuelle, og de visuelle identitetskomponentene (navn, symbol, farger osv.) blir presentert i et eget avsnitt. Rammeverket består av til sammen åtte trinn, og det tas i bruk bidrag fra hele identitetsteorien. Caset omhandler Norges handelshøyskole (NHH), og prosessen frem til en nyutviklet grafisk profil. Case-analysen er todelt: jeg ser på graden av korrelasjon mellom prosessen ved NHH og den ideelle syntesen, samt beslutningene angående de visuelle identitetskomponentene. Case-analysen resulterer i en avviksanalyse og en evaluering av de visuelle identitetskomponentene. Det viser seg at prosessen ved NHH ikke korrelerer med syntesen på sentrale punkter. Til sist i utredningen kommer jeg med anbefalinger til NHH angående fullførelsen av den pågående prosessen og fremtidige utfordringer. Sentrale punkter her er implementering og vedlikehold, samt intern anerkjennelse for visuell identitet som en ledelsesressurs.en
dc.format.extent3031133 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.subjectstrategi og ledelseen
dc.subjecten
dc.titleOrganisasjoners visuelle identitet og omdømmeutviklingen ved NHH : teori og praktisk anvendelseen
dc.typeMaster thesisen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel