Show simple item record

dc.contributor.authorSolsvik, Lillian Akselvoll
dc.date.accessioned2010-08-20T07:03:42Z
dc.date.available2010-08-20T07:03:42Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/168675
dc.description.abstractRevenue management er et relativt nytt konsept som anvendes i stadig flere bransjer. I cruiseselskapet Royal Caribbean Cruises Ltd. (RCCL) startet man å anvende revenue management for over 15 år siden. Utredningen tar for seg sentrale deler av teorien rundt revenue management, og knytter denne spesielt opp mot cruisebransjen. Videre blir det gått gjennom hva som skiller cruisebransjen fra andre bransjen innen reisesegmentet, og hvorfor cruisebransjen egner seg til å anvende revenue management. Utredning går videre inn i dybden i RCCL sin konkrete anvendelse av revenue management. Blant annet diskuteres det hvordan cruisebransjen, og spesielt RCCL, i løpet av de siste årene har skiftet fokus fra maksimering av billettinntekter til maksimering av inntekter forbundet med ombordsalg.en
dc.language.isonoben
dc.titleRevenue Management: anvendt i cruisebransjenen
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record