Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSletsjøe, Simen A. Selmer
dc.date.accessioned2012-03-14T07:27:08Z
dc.date.available2012-03-14T07:27:08Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/169363
dc.description.abstractProblemstilling: Hvordan kan myndiggjøring av forbrukeren påvirke hans eller hennes holdning til Cause Related Marketing? Cause Related Marketing (CRM) er i ferd med å komme til Norge etter at Markedsføringsloven lempet på bestemmelse for kjøpsutløste donasjoner i 2007. I USA har denne formen for markedsføring vært vanlig siden 80-tallet. En CRMkampanje er en kampanje hvor et selskap og en ideell organisasjoner danner et samarbeid med hverandre for å markedsføre et produkt eller en tjeneste som begge parter tjener på. Siden CRM er nytt konsept i Norge, er mange forbrukere skeptiske til slike kampanjer. Denne utredningen ser på hvordan et selskap kan myndiggjøre forbrukeren – gi henne medbestemmelse i utformingen av kampanjen - og dermed skape positive holdninger til CRM-kampanjen. Studien finner at det er mulig, fordi myndiggjøring skaper psykologisk eierskap til kampanjen. Utredningen kommer med forslag til praktiske implikasjoner av denne innsikten.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectmarketing and brand managementno_NO
dc.subjectno_NO
dc.titleCSR og kjøpsutløsende donasjoner : velg, eller bli valgt for? : en studie av hvordan myndiggjøring kan påvirke forbrukerens holdning til Cause Related Marketingno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel