Show simple item record

dc.contributor.authorSlaatten, Fredrik Herlofsen
dc.date.accessioned2014-09-03T08:10:15Z
dc.date.available2014-09-03T08:10:15Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/218614
dc.description.abstractKunnskap og kunnskapsdeling blir av mange betegnet som meget viktig for å oppnå konkurransefortrinn i dagens bedriftsverden. Derfor har jeg i denne oppgaven valgt å studere kunnskap, og da nærmere bestemt forskjeller i intern kunnskapsdeling og hva som skaper disse forskjellene. Jeg har her sett på kunnskapsdeling internt i Yara, med utgangspunkt i industrial- og oppstrømsegmentet, og sammenligner den interne kunnskapsdelingen i disse segmentene og kunnskapsdelingen mellom disse to. Det teoretiske rammeverket jeg har benyttet meg av dreier seg i hovedsak om sosial kapital, kultur og struktur. Jeg har funnet at det eksisterer store forskjeller mellom den interne kunnskapsdelingen i hvert av de to segmentene, og den tverrsegmentlige kunnskapsdelingen i selskapet. Disse forskjellene kan i stor grad forklares av forskjeller i den sosiale kapitalen og kulturen til segmentene, som varierer i stor grad. Slik samsvarer denne oppgaven med tidligere forskning og teorien som benyttes.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.titleKunnskapsdeling i et internasjonalt konsern : en casestudie av YARAnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213nb_NO
dc.description.localcodenhhmas


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record