Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHelgesen, Øyvind
dc.contributor.authorSandanger, Helge Mykkeltveit
dc.contributor.authorSandbekk, Joakim
dc.date.accessioned2016-03-30T12:53:40Z
dc.date.available2016-03-30T12:53:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2383147
dc.description.abstractDenne utredningen ser på sammenhengen mellom kundelønnsomhetsanalyser og foretaksprestasjoner. Utredningen finner at beslutninger tatt på bakgrunn av kundelønnsomhetsinformasjon har en positiv påvirkning på foretaksprestasjonene. Bruk av kundelønnsomhetsanalyser har derimot ingen effekt når det samtidig blir sett på beslutninger. Videre ser det ut til at jo mer detaljert og reliabel kundelønnsomhetsmetoden er, jo bedre er påvirkningen på foretaksprestasjonene. Det blir også avdekket at de tre fremtidsrettede kundelønnsomhetsmetodene som blir omtalt i akademia, i praksis blir opplevd som én enkelt metode. Denne metoden har både et fremtidsrettet fokus, samtidig som den tar hensyn til historisk lønnsomhetsinformasjon.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectøkonomisk styringnb_NO
dc.titleKundelønnsomhetsanalyser - lønner det seg? : en kvantitativ studie av norske foretaknb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.description.localcodenhhmasnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel