Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBjorvatn, Kjetil
dc.contributor.authorEkström, Mathias
dc.contributor.authorPires, Armando J. G.
dc.date.accessioned2017-11-13T10:52:51Z
dc.date.available2017-11-13T10:52:51Z
dc.date.issued2017-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2465758
dc.description.abstractBakgrunnen for prosjektet er at en betydelig andel av de som har lærerutdanning som førstevalg og får et tilbud om studieplass, aldri møter til studiestart. Kunnskapsdepartementet ønsket sammen med fem utdanningsinstitusjoner (Høyskolen i Bergen; Universitetet i Bergen; Universitetet i Agder; Høyskolen i Stord/Haugesund; Nord universitet) å prøve ut ulike former for nudging i søknadsprosessen, hvor målet primært er å øke antall kvalifiserte søkere som møter opp til studiestart, men også å få flere til å fullføre lærerutdanningen. Hovedresultatet er at nudgene ikke har hatt effekt. Spørreundersøkelser og intervjuer viser at søkerne er godt orienterte og treffer veloverveide valg, som vanskelig lar seg påvirke av en nudge.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherSNFnb_NO
dc.relation.ispartofseriesArbeidsnotat;2017:2
dc.titleSmå dytt for store valg : rapport fra et forskningsprosjekt om nudging for økt rekruttering til lærerutdanningennb_NO
dc.typeWorking papernb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel