Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHuseby, Einar B.
dc.contributor.authorOlden, Andreas
dc.date.accessioned2015-03-11T13:06:20Z
dc.date.available2015-03-11T13:06:20Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/278905
dc.description.abstractGjennom en analyse av salgsdata fra dagligvarebutikker finner vi at sosial interaksjon påvirker kjøpsatferd. Ved å gå fra bemannede kasser til selvscanningskasser øker salget av varer som er usunne og personlige, mens vi ikke ser noen endring i salget av for eksempel melk. Vi hevder at dette kommer av en opplevd kostnad knyttet til å det å kjøpe usunne og personlige varer, og at denne faller bort når den sosiale interaksjonen reduseres.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectvarehandelnb_NO
dc.subjectøkonomisk styringnb_NO
dc.subjectøkonomisk analysenb_NO
dc.titleEndrer sosial interaksjon kjøpsatferd? : stigmakostnader i varehandelennb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213nb_NO
dc.description.localcodenhhmasnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel