Show simple item record

dc.contributor.authorBøhren, Øyvind
dc.contributor.authorGjærum, Per Ivar
dc.date.accessioned2015-04-29T05:57:43Z
dc.date.accessioned2015-04-29T06:00:20Z
dc.date.available2015-04-29T05:57:43Z
dc.date.available2015-04-29T06:00:20Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationMagma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2012, 15(3):63-72nb_NO
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/282750
dc.description-With permission from publisher, Fagbokforlagetnb_NO
dc.description.abstractDenne artikkelen bruker et konkret pedagogisk prosjekt i finans til å vise hvordan ønsket om undervisning med relevans og mangfold kan avleire seg i et læreverk. Vår nøkkel er å utvikle bok og nettside i tidsmessig parallell snarere enn i sekvens, ha klar arbeidsdeling og sømløs overgang mellom de to komponentene, og å gjøre nettsiden spesielt bred og dyp. I artikkelen konsentrerer vi oss om nettsiden og beskriver hvordan hensynet til relevans og mangfold ivaretas gjennom aktiv bruk av medieoppslag, skreddersydde regneark, integrert stikkordliste, spillbaserte øvingsoppgaver, kalkulator- og regnearkhjelp, lydfiler for MP3-spiller og tilbud om forelesermateriale. Vår erfaring tyder på at integrerte læreverk er krevende å utvikle og på kort sikt ulønnsomme for både forfatter og forlag. I et lengre perspektiv tror vi teknologidrevet konkurransepress vil favorisere dem som utnytter at teknologi med høyt pedagogisk potensial nå er lett tilgjengelig for forfatter, forlag, foreleser og student. Uansett står produsenter og brukere av læremidler overfor store utfordringer.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherFagbokforlagetnb_NO
dc.relation.urihttp://www.magma.no/bok-og-nettside-som-integrert-lareverk
dc.titleBok og nettside som integrert læreverknb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.date.updated2015-04-29T05:57:43Z
dc.source.pagenumber63-72nb_NO
dc.source.volume15nb_NO
dc.source.journalMagma - Tidsskrift for økonomi og ledelsenb_NO
dc.source.issue3nb_NO
dc.identifier.cristin941743


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record