Browsing Norges Handelshøyskole by Title
Now showing items 4313-4332 of 8416
-
Kryssubsidiering : rammeverk for samfunnsøkonomisk analyse, eksemplifisert gjennom praktisk anvendelse.
(Master thesis, 2007)I denne oppgaven utredes hvordan man i praksis kan påvise kryssubsidiering, samt når man bør foreta undersøkelser. Rammeverket er utarbeidet med mål om maksimal samfunnsøkonomisk gevinst. I del 1 av oppgaven (kapitlene ... -
KSF`er ved outsourcing av forretningssystemer for SMB bedrifter: en case studie
(Master thesis, 2007) -
Kultur og næringsliv : hvordan relasjonstype og aktiveringsgrad påvirker konsumentens evaluering av bedrift og arrangement ved event-markedsføring og sponsing
(Master thesis, 2016)Kultursamarbeid gjennom sponsing og event-markedsføring er økende, men forskningen på feltet er begrenset. Vi ønsker at denne utredningen skal bidra til å utvide forskningsfeltet om event-markedsføring og sponsing via ... -
Kulturell forankring og markedsstrategi : en dybdestudie av fiskeindustrien i Måløy i Vågsøy kommune.
(Geografi i Bergen, Research report, 2001)The paper discusses relations between globalisation and local capitalism. The discussion focus on how firms in the Norwegian fish processing industry have adapted to increasing international competition and national political ... -
Kulturelle verdier i den digitale tidsalder : En modifisert delphi-studie om hvilke kulturelle verdier som er viktige for at organisasjoner skal bli mer digitalt modne
(Master thesis, 2023)Digitaliseringsprosesser har vært med på både å forenkle og effektivisere samfunnet. Likevel viser forskning at opp mot 70% av digitale transformasjoner mislykkes. I den sammenheng nevnes organisasjonskultur og ... -
Kundeatferd ved bruk av nettbank og andre kanaler : utviklingen i kundeatferd fra januar 1998 til oktober 2000
(Rapport, Research report, 2000-12)Foreliggende rapport tar utgangspunkt i utviklingen som har vært blant forbrukerne i anvendelse av nettbank. Undersøkelsen søker å avdekke om det er forskjeller mellom tradisjonelle bankkunder (kunder som ikke har tatt i ... -
Kundeforhold i regnskapsførerbransjen
(Rapport;2013:8, Research report, 2013-10)Formålet med masterutredningen var å få bedre innsikt i, og forståelse av, kundeforhold i leverandør-kunderelasjoner. Utredningen bygger på 17 dybdeintervjuer av regnskapsførere og kunder av regnskapsførere. Kundebedriftene ... -
Kundeforhold i regnskapsførerbransjen
(Master thesis, 2013)Formålet med denne masterutredningen er å forbedre innsikten i, og forståelsen av, kundeforhold i regnskapsførerbransjen. Studien er en kvalitativ studie som bygger på tilsammen 17 dybdeintervjuer. 12 av disse har blitt ... -
Kundehåndtering og lønnsomhet : en studie av regnskapsbedrifter
(Rapport;2013:10, Research report, 2013-10)Regnskapsførerbransjen i Norge karakteriseres av mange små bedrifter og store lønnsomhetsforskjeller. Gjennom dybdeintervju med ledere av autoriserte regnskapsbedrifter har denne utredningen tatt sikte på å få en dypere ... -
Kundelojalitet og -lønnsomhet i dagligvarebransjen : en empirisk studie av kundelojalitetsprogrammers påvirkning på kundelojalitet og -lønnsomhet hos en aktør i dagligvarebransjen
(Master thesis, 2020)Denne oppgaven har som formål å undersøke lojalitetsprogrammer i dagligvarebransjen, og deres effekt på kundelønnsomhet og -lojalitet. Målet er å avdekke om lojalitetsprogrammer har en positiv eller negativ effekt på ... -
Kundelojalitetsprogrammer i det norske dagligvaremarkedet : konkurransevirkninger
(Master thesis, 2017)Denne utredningen tar for seg det norske dagligvaremarkedet sin bruk av kundelojalitetsprogrammer, samt gjør rede for hvordan dette i sin tur kan påvirke konkurransebildet. Med utgangspunkt i mikroøkonomisk teori analyseres ... -
Kundelønnsomhet
(Doctoral thesis, 1999) -
Kundelønnsomhet i bank : en casestudie av Sparebanken Sogn og Fjordane
(Master thesis, 2012)Hovedtemaet i denne masterutredningen er hvordan man kan tilnærme seg fenomenet kundelønnsomhet i bank. Vi har ved hjelp av to forskningsspørsmål forsøkt å besvare vår hovedproblemstilling: Hvordan kan vi ved hjelp av ... -
Kundelønnsomhetsanalyser - lønner det seg? : en kvantitativ studie av norske foretak
(Master thesis, 2015)Denne utredningen ser på sammenhengen mellom kundelønnsomhetsanalyser og foretaksprestasjoner. Utredningen finner at beslutninger tatt på bakgrunn av kundelønnsomhetsinformasjon har en positiv påvirkning på foretakspre ... -
Kundelønnsomhetsanalyser i gasellebedrifter : en kvantitativ studie av bruksgrad og nytte
(Master thesis, 2015)I konkurranseutsatte næringer er det kritisk å velge de produktene og prosjektene som gir det beste resultatet. Bedrifter har i senere tid søkt konkurransefortrinn ved å gjennomføre kundefokuserte strategier og ... -
Kundelønnsomhetsanalyser i Norge : en studie av bruksgrad og nytteverdi
(Master thesis, 2012)I senere tid har interessen for kundelønnsomhetsanalyser vært økende. Fagområdet har utviklet seg mye de siste tiårene, men mye er fortsatt uutforsket. Denne studien er den første i Norge til å se på utbredelsen av ulike ... -
Kundelønnsomhetsanalyser – bruk i beslutninger : en studie av norske foretak
(Master thesis, 2018)Flere bedrifter rapporterer at kundelønnsomhetsanalyser potensielt kan ha en høyere nytte enn det som oppleves ved dagens bruk. I tillegg er det relativt mange bedrifter som ikke bruker kundelønnsomhetsanalysene som ... -
Kunderelasjoners betydning for en bedrifts produktutvikling : hvilke egenskaper ved en kunderelasjon har betydning for involvering av kunder i en bedrifts produktutvikling?
(Arbeidsnotat, Working paper, 2010-01)Denne utredningen studerer hvilke egenskaper ved en relasjon som har betydning for hvorvidt og hvordan kunder involveres i en bedrifts produktutvikling. Studien ser nærmere på seks av ClampOns kunderelasjoner, hvor tre av ... -
Kunderelasjoners betydning for en bedrifts produktutvikling : hvilke egenskaper ved en kunderelasjon har betydning for involvering av kunder i en bedrifts produktutvikling?
(Master thesis, 2009)Denne utredningen har som formål å peke på hvilke egenskaper ved en relasjon som kan ha betydning for hvorvidt og hvordan kunder involveres i en bedrifts produktutvikling. Studien gir svar på hvilke egenskaper som har ... -
Kundevurderinger og hotellenes bærekraftsertifiseringer: En analyse av deres påvirkning på norske hotellrompriser : En empirisk studie av hotellrompriser ved hjelp av multippel regresjonsanalyse
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven har fokusert på hvordan norske hotellrompriser påvirkes av både kundevurderinger og hotellenes bærekraftsertifiseringer. I dagens digitale samfunn er tilbakemeldinger fra tidligere gjester lett ...