Now showing items 21-25 of 25

    • Samfunnsøkonomiske perspektiver på pressestøtten 

      Møen, Jarle (2010:49, Working paper, 2010-12)
      Internett har endret markedet for papiraviser og redusert lønnsomheten dramatisk. Dette medfører at mediestøtte vil få stor betydning for framtidens mediestruktur. Tradisjonelt har mediestøtten blitt regnet som en ...
    • Should utility-reducing media advertising be taxed? 

      Kind, Hans Jarle; Koethenbuerger, Marko; Schjelderup, Guttorm (Working paper, Working paper, 2009-03)
      Empirical evidence suggests that people dislike ads in media products like TV programs. In such situations standard economic theory prescribes that the advertising volume can be optimally reduced by levying a tax on ads. ...
    • Strategisk lønnsomhetsanalyse av avisbransjen og papiravisen : hva koster det Bergens Tidende å være tilgjengelig utenfor kjernemarkedet? 

      Ytterdal, Silje (Master thesis, 2008)
      Denne utredningen handler om avisbransjen og papiravisen. I første del av oppgaven blir bransjen analysert ut fra et strategisk lønnsomhetsperspektiv. Jeg ser på utviklingen over tid, hvilke omgivelser bransjen opererer ...
    • The television industry as a market of attention 

      Nilssen, Tore (Working paper, Working paper, 2008-10)
      In this article, I view the TV industry as a two-sided market, with advertisers on one side benefiting from the presence of TV viewers and on the other side TV viewers having a dislike for advertising on TV. I use this ...
    • Velferdsimplikasjoner av restrukturering i TV-markedet : en teoretisk studie 

      Eika, Håkon; Solheimsnes, Linda (Arbeidsnotat, Working paper, 2010-06)
      Vår hensikt er å analysere de velferdsgevinster som kan realiseres ved en reorganisering av dagens TV-marked. TV-markedet er tosidig i den forstand at TV-kanalene konkurrerer om seere på den ene siden, og om annonsører på ...