Blar i NHH Brage på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Medievitenskap og journalistikk: 310"
Viser treff 21-25 av 25
-
Samfunnsøkonomiske perspektiver på pressestøtten
(2010:49, Working paper, 2010-12)Internett har endret markedet for papiraviser og redusert lønnsomheten dramatisk. Dette medfører at mediestøtte vil få stor betydning for framtidens mediestruktur. Tradisjonelt har mediestøtten blitt regnet som en ... -
Should utility-reducing media advertising be taxed?
(Working paper, Working paper, 2009-03)Empirical evidence suggests that people dislike ads in media products like TV programs. In such situations standard economic theory prescribes that the advertising volume can be optimally reduced by levying a tax on ads. ... -
Strategisk lønnsomhetsanalyse av avisbransjen og papiravisen : hva koster det Bergens Tidende å være tilgjengelig utenfor kjernemarkedet?
(Master thesis, 2008)Denne utredningen handler om avisbransjen og papiravisen. I første del av oppgaven blir bransjen analysert ut fra et strategisk lønnsomhetsperspektiv. Jeg ser på utviklingen over tid, hvilke omgivelser bransjen opererer ... -
The television industry as a market of attention
(Working paper, Working paper, 2008-10)In this article, I view the TV industry as a two-sided market, with advertisers on one side benefiting from the presence of TV viewers and on the other side TV viewers having a dislike for advertising on TV. I use this ... -
Velferdsimplikasjoner av restrukturering i TV-markedet : en teoretisk studie
(Arbeidsnotat, Working paper, 2010-06)Vår hensikt er å analysere de velferdsgevinster som kan realiseres ved en reorganisering av dagens TV-marked. TV-markedet er tosidig i den forstand at TV-kanalene konkurrerer om seere på den ene siden, og om annonsører på ...