Browsing NHH Brage by Author "Oklevik, Ove"
Now showing items 1-4 of 4
-
Can Norway become a net-zero economy under scenarios of tourism growth?
sun, ya-yen; Gössling, Stefan; Hem, Leif Egil; Iversen, Nina Marianne; Walnum, Hans Jakob; Scott, Daniel; Oklevik, Ove (Peer reviewed; Journal article, 2022)The Paris Agreement suggests that all countries engage in significant emission reductions. To stay within safe guardrails, usually defined as a maximum warming of 1.5 °C compared to pre-industrial times, this will mean ... -
Exploring the relationship between co-creation (DART), brand experience strength, and brand satisfaction: a brand engagement perspective
Oklevik, Ove; Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per Egil (Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Motiver for å delta i eventer: betydningen av deltakernes rolle
Pedersen, Per Egil; Nysveen, Herbjørn; Oklevik, Ove (Chapter; Peer reviewed, 2019)I dette kapitlet ser vi på hvordan ulike motiver påvirker eventdeltakelse blant deltakere med ulike roller – rolle som kun publikum, kun frivillig, kun utøver eller kombinasjoner av disse. Resultatene fra en forstudie og ... -
Tilfredsheit med eit hotell. Kva rolle spelar opplevingar med merkevara, innovasjonsgrad og grøn image?
Oklevik, Ove; Pedersen, Per Egil; Nysveen, Herbjørn (Peer reviewed; Journal article, 2018)I denne artikkelen studerer vi effekten av merkeoppleving, innovasjonsgrad og grøn image på tilfredsheit med merkevara i hotellsektoren og diskuterer kva praktiske implikasjonar dette har for leiinga av eit hotell. Vi ...