Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKoppen, Sigrid
dc.date.accessioned2006-06-22T08:51:37Z
dc.date.available2006-06-22T08:51:37Z
dc.date.issued2004-12
dc.identifier.isbn82-491-0334-3 (trykt versjon)
dc.identifier.issn0803-4036
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/164475
dc.description.abstractI de fleste markeder møtes selger og kjøper gjentatte ganger i markedet. I noen tilfeller vil en bedrift kunne registrere og gjenkjenne egen kundegruppe i én periode. Gjenkjenning gir mulighet til å prisdiskriminere mellom nye og gamle kunder i neste periode. Når bedriften kan gjenkjenne kunder vil introduksjon av byttekostnader, produktdifferensiering eller en kombinasjon av disse kunne medføre at kunder står overfor ulike priser. Rapporten søker å gi svar på hvordan prisdiskriminering basert på kundegjenkjenning påvirker kunder og selgere. Andre aktuelle spørsmål er om det lønner seg for bedriften å prisdiskriminere og hva som skjer med konsumentenes velferd.en
dc.format.extent369371 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherSNFen
dc.relation.ispartofseriesRapporten
dc.relation.ispartofseries2004:22en
dc.titlePrisdiskriminering basert på kundegjenkjenningen
dc.typeResearch reporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel