Pasientopplevd kvalitet : en tverrsnittsanalyse av brukertilfredshet ved norske sykehus
Research report
Åpne
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/164567Utgivelsesdato
2001-12Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Reports (SNF) [542]
Sammendrag
Helsemyndighetene har som et av sine viktigste mål at helsetjenesten skal organiseres på pasientenes premisser, at pasientens behov skal være utgangspunkt for all behandling og kjernen i all pleie. Hovedformålet med prosjektet har derfor vært å få bedre kunnskap om hvordan og hvorfor befolkningens tilfredshet med norske sykehustjenester varierer. Et hovedpoeng har vært å undersøke hvor vidt graden av brukertilfredshet reflekterer ressursbruken, kvaliteten på sykehustilbudet i hjemstedsfylket, eller om variasjon i brukertilfredshet i første rekke har sammenheng med kjennetegn ved brukerne selv.
Utgiver
SNFSerie
Rapport2001:59