• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Centre for Applied Research at NHH (SNF)
  • Reports (SNF)
  • View Item
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Centre for Applied Research at NHH (SNF)
  • Reports (SNF)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kontrolltap i konsulent-klient relasjoner : et forslag til en modell

Johansen, Svein Tvedt
Research report
Thumbnail
View/Open
R36_01.pdf (430.5Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/164653
Date
2001-08
Metadata
Show full item record
Collections
  • Reports (SNF) [542]
Abstract
Rapporten presenterer en teoretisk utledet modell for å forstå medarbeideres reaksjoner på ulike konsulentroller i en organisasjon. En sentral antakelse i rapporten er at medarbeideres reaksjoner kan forstås ut i fra medarbeideres forsøk på å håndtere et opplevd tap av kontroll. Vi viser videre hvordan ulike forklaringer knyttet til årsakene til et kontrolltap påvirker meningsinnholdet og derav reaksjoner på et opplevd kontrolltap. Videre viser vi hvordan medarbeideres oppfatning av relasjonen til konsulenten som gruppe til gruppe eller individ til individ påvirker hvordan medarbeidere forholder seg til konsulenter. Modellen har flere implikasjoner både for konsulenter og konsulentfirmaer og utformingen og gjennomføringen av konsulenttjenester som for brukere av konsulenttjenester. Konsulenter bruker i mange tilfeller store ressurser på å selge inn sin egen ekspertise. Modellen viser imidlertid hvordan et slikt innsalg også kan tenkes å ha negative konsekvenser for konsulentens interaksjon med medarbeidere i klientorganisasjonen.
Publisher
SNF
Series
Rapport
2001:36

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit