Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGrønhaug, Kjell
dc.contributor.authorHem, Leif Egil
dc.contributor.authorNysveen, Herbjørn
dc.date.accessioned2006-07-07T10:32:23Z
dc.date.available2006-07-07T10:32:23Z
dc.date.issued2000-02
dc.identifier.isbn82-491-0036-0 (trykt versjon)
dc.identifier.issn0803-4036
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/164689
dc.description.abstractDenne rapporten gir en oversikt over reklamemarkedet med særlig vekt på å belyse konkurransen i dette og å identifisere delmarkeder. Det finnes mange aktørgrupper i reklamemarkedet. Her rettes oppmerksomheten i hovedsak mot mediene. Dette er en viktig gruppe i reklamesammenheng - ikke minst fordi kjøp av reklameplass utgjør en vesentlig del av reklamekostnadene. I mange tilfeller kan ulike reklamemedier substituere, men også komplementere hverandre. Pga. at det er vanskelig på forhånd å fastslå hva en gitt reklameinnsats vil resultere i er det stor usikkerhet knyttet til mange reklamebeslutninger. Som andre markeder er reklamemarkedet i stadig endring. Innføringen av TV-reklame i begynnelsen av 90-årene førte eksempelvis til store - om ikke dramatiske endringer mht. bruk av ulike reklamemedier. Etter manges mening vil de nye interaktive medier føre til en enda større endring i reklamemarkedet. Ikke bare ventes f.eks. internett å bli et sentralt reklamemedium. De nye interaktive medier er i ferd ved å endre etablerte forestillinger om hva reklame er, dvs. formidling av standardiserte reklamebudskap via massemedier. Det som skjer er en endring fra en-til-mange til en-til-en kommunikasjon.en
dc.format.extent435637 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherSNFen
dc.relation.ispartofseriesRapporten
dc.relation.ispartofseries2000:9en
dc.titleReklamemarkedet : konkurransemessige synspunkter og delmarkederen
dc.typeResearch reporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel