Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMethlie, Leif B.
dc.contributor.authorNysveen, Herbjørn
dc.contributor.authorPedersen, Per E.
dc.date.accessioned2006-08-09T10:23:05Z
dc.date.available2006-08-09T10:23:05Z
dc.date.issued2002-02
dc.identifier.isbn82-491-0190-1 (trykt versjon)
dc.identifier.issn0803-4036
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/164787
dc.description.abstractDenne rapporten er en del av prosjektet ”Interaktive multimedier og reiseliv”. Rapporten presenterer resultater fra en undersøkelse relatert til forventninger om strukturelle endringer i reiselivsnæringen som følge av at næringen i økende grad beveger seg fra tradisjonell markedsplass til elektronisk markedsplass. Undersøkelsen er foretatt blant norske reiselivsbedrifter i ulike bransjer (overnatting, reisebyråer, turoperatører, restauranter, og andre). Resultatene viser forventninger om økt grad av samhandling blant etablerte aktører i reiselivsnæringen. Bedriftene i reiselivsnæringen rapporterer videre større tro på at det vil skje en reduksjon i antallet mellomledd heller enn at det vil skje en økning i antallet mellomledd ved overgang til elektronisk markedsplass. Dessuten viser resultatene at reiselivsbedriftene i en viss utstrekning benytter samhandling med andre bedrifter som strategi - primært for å få tilgang til større bredde i produkttilbudet og komplementære ressurser i produksjon av reiselivstjenester.en
dc.format.extent506998 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherSNFen
dc.relation.ispartofseriesRapporten
dc.relation.ispartofseries2002:4en
dc.titleStrukturelle endringer i reiselivsnæringen ved overgang til den elektroniske markedsplassen : effekter på integrering, mediering og samhandlingen
dc.typeResearch reporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel