Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorPedersen, Per E.
dc.date.accessioned2006-08-08T06:33:51Z
dc.date.available2006-08-08T06:33:51Z
dc.date.issued2001-03
dc.identifier.isbn82-491-0127-8 (trykt versjon)
dc.identifier.issn0803-4036
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/164795
dc.description.abstractDenne rapporten presenterer et relativt omfattende rammeverk for adopsjon av mobil handel. Rammeverket bygger på at adopsjon må studeres med utgangspunkt i betingelser på både tilbuds- og etterspørselssiden. Vi deler inn betingelsene på tilbudssiden i teknologiske betingelser og forretningsmessige betingelser. Betingelsene på etterspørselssiden må kartlegges med kontekstavhengige modeller. Vi drøfter etterspørselssiden med tre kontekstavhengige modeller som tar henholdsvis et teknologibrukerperspektiv, et forbrukerperspektiv og et nettverksaktørperspektiv. Rapporten formulerer og drøfter en rekke hypoteser og antakelser som står sentralt i studier av adopsjonen av mobil handel. De viktigste av disse formuleres i seks problemstillinger for videre forskning. Rapporten egner seg som et instrument for systematisering av perspektiver på adopsjon for aktører som enten skal studere eller vurdere adopsjon av nye sluttbrukertjenester i mobil handel.en
dc.format.extent794068 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherSNFen
dc.relation.ispartofseriesRapporten
dc.relation.ispartofseries2001:7en
dc.titleAdopsjon av mobil handel (m-handel) : en forstudieen
dc.typeResearch reporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel