Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHolmefjord, Kari
dc.contributor.authorSteckmest, Elisabeth
dc.date.accessioned2006-08-08T06:36:13Z
dc.date.available2006-08-08T06:36:13Z
dc.date.issued2001-02
dc.identifier.isbn82-491-0125-1 (trykt versjon)
dc.identifier.issn0803-4036
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/164801
dc.description.abstractSNF har på oppdrag fra Samferdselsdepartementet blitt bedt om å evaluere de eksisterende retningslinjene i konsesjonspolitikken for ekspressbuss og vurdere om det er grunnlag for endringer. I rapporten har vi tilnærmet oss denne problemstillingen gjennom to innfallsvinkler. Den første delen av rapporten inneholder en litteraturstudie av relevant litteratur om ekspressbusstrafikk og -politikk fra vestlige land. Videre sammenfatter litteraturstudien erfaringer fra andre land mht. regulering og deregulering på området. Basert på resultatene fra en empirisk analyse om konkurranseflatene for ekspressbusser utarbeidet av Hjellnes COWI AS (1999) og litteraturstudiet, har vi i den andre delen av rapporten gitt retningslinjer for utformingen av en rasjonell ekspressbusspolitikk. Denne delen av analysen bygger på økonomisk reguleringsteori.en
dc.format.extent3958441 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherSNFen
dc.relation.ispartofseriesRapporten
dc.relation.ispartofseries2001:6en
dc.titleEvaluering av Samferdselsdepartementets ekspressbusspolitikken
dc.typeResearch reporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel