Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorPettersen, Morten Furholm
dc.date.accessioned2006-06-21T07:15:10Z
dc.date.available2006-06-21T07:15:10Z
dc.date.issued2005-07
dc.identifier.isbn82-491-0355-6 (trykt versjon)
dc.identifier.issn0803-4036
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/165197
dc.description.abstractTeknologi refererer seg til hvordan en organisasjon omdanner ressurser til ferdige produkter og tjenester. Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) er en fellesbetegnelse for datateknologiske og kommunikasjonsteknologiske komponenter som virker sammen i den hensikt å innhente, behandle, lagre og kommunisere informasjon (software og hardware). Siden 1960-tallet har teknologiegenskaper som pris, pålitelighet, kapasitet og fysisk størrelse i gjennomsnitt blitt forbedret med mellom 30 og 50 % hvert år (Christensen m.f, 1999: 27). Teknologi skaper produkter og tjenester, endrer konkurranseforhold og reduserer kostnader. Kundeverdier skapes ved økt informasjonsinnhold i produktene og informasjonsintensive tjenester. Utnyttelse av teknologi kan gi varige konkurransefortrinn og strategiske posisjoner. Usikkerhet i teknologiutviklingen og store svingninger i markeds- og konkurranseforholdene gjør muligheten til å kunne utsette slike investeringsbeslutninger spesielt verdifull.en
dc.format.extent526012 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherSNFen
dc.relation.ispartofseriesRapporten
dc.relation.ispartofseries2005:14en
dc.titleRealopsjoner : verdsettelse av informasjons- og kommunikasjonsteknologien
dc.typeResearch reporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel