dc.contributor.author | Brunstad, Rolf Jens | |
dc.contributor.author | Jörnsten, Kurt | |
dc.contributor.author | Strandenes, Siri Pettersen | |
dc.date.accessioned | 2012-06-19T08:13:45Z | |
dc.date.available | 2012-06-19T08:13:45Z | |
dc.date.issued | 2012-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/165341 | |
dc.description.abstract | I denne rapporten oppsummerer vi resultatene fra en analyse av konkurransevirkninger av dagens konsesjons- (løyve-) praksis der fylkesmyndigheten tildeler taxisentralene innenfor ett og samme løyveområde ulike antall løyver. Spesifikt tar vi utgangspunkt i Bergens taxi marked med en stor sentral, den opprinnelige Bergen Taxi, en mellomstor Norgestaxi og 2 mindre sentraler målt i antall løyver. I tillegg gir vi en kort gjennomgang av litteratur om regulering av taximarkeder internasjonalt. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | SNF | no_NO |
dc.relation.ispartofseries | Rapport;2012:3 | |
dc.title | Konkurranse i taxi markedet | no_NO |
dc.type | Research report | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213 | no_NO |