• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Corporate advertising : en studie om hvordan ulike bedrift annonser påvirker evaluering av bedriften og dens produkt

Magnus, Jannicke Therese
Master thesis
Thumbnail
Åpne
Magnus Jannicke 2006.pdf (863.3Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/167569
Utgivelsesdato
2006
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Master Thesis [3749]
Sammendrag
I takt med den stadig tøffere konkurranse situasjonen for bedriftene og den synkende

effekten av merkevarebygging av de enkelte produktene, så har det oppstått et økt fokus på

verdien av merkevarebygging av selve bedriften. Corporate image og corporate advertising

har derav fått økt oppmerksomhet. Tidligere studier har kartlagt to hovedassosiasjoner

tilknyttet bedriften; Corporate Ability (CA) og Corporate Social Responsibility (CSR), men

studiene har hovedsaklig kun sett på virkningen av disse assosiasjonene hver for seg.

Motivasjonen for denne oppgaven er derfor å se hvordan en kombinasjon av disse to

assosiasjonene kan påvirke bedriften og dens produkt.

Formative annonser er en slik mulig kombinasjon. Annonsen bruker da CSR assosiasjoner

for å skape troverdighet eller for å styrke CA assosiasjonene. I denne oppgaven utfører jeg

en begynnende utforskende undersøkelse av formative annonsers virkning på konsumentenes

evaluering av bedriften og produktet. Tanken bak er å sjekke hvorvidt formative annonser

virker bedre eller like godt som bedrift annonser basert på rene CA og CSR assosiasjoner.

Jeg tar utgangspunkt i tilgjengelige undersøkelser og teori for å forsøke å forklare resultatene

av min undersøkelse. Her finner jeg at den formative annonsen forsterker konsumentenes

holdning til bedriftens CSR, men har til gjengjeld negativ effekt på evaluering av bedriftens

CA og produktets tekniske kvalitet. I diskusjonen foreslår jeg mulige årsaker for de funnene

jeg har gjort.

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit