Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorPaulsen, Ida
dc.date.accessioned2008-12-16T11:45:29Z
dc.date.available2008-12-16T11:45:29Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/168141
dc.description.abstractFormålet med denne oppgaven var å se nærmere på hvordan teorien om de to strategiene kunne forklare gjennomføringen av en vellykket endring i DnB Marked/Produkt (Cash Management). Beer og Nohria(2000) og Jacobsen(2004) er oppgavens viktigste teoretiske bidrag. Jeg har benyttet kvalitativ innhenting av data for å gjennomføre denne casestudien. Gjennom undersøkelse av den gjennomførte endringen fant jeg at endringen Varig K først og fremst dreide seg om å endre ansattes virkemåte slik at en skulle fremstå mer profesjonelt både for kunder, egen organisasjon og egne ansatte. Ledelsen av endringen synes sterk og støttende, men mest av alt motiverende og engasjerende. Målene for endringen var subjektive og diffuse og hadde dermed ikke noen klar motivasjonseffekt på de ansatte. Til slutt viser oppgavens funn at samarbeid og personlig kjemi kan være viktig når en benytter eksterne konsulenter. Det kan synes som om en i denne endringen valgte å benytte konsulenter i tråd med en prosess-konsultasjonsmodell.en
dc.language.isonoben
dc.subjectstrategi og ledelseen
dc.subjecten
dc.titleVarig kompetansekraft : studie av en endringsprosess i DnB : med vekt på ledelse, mål og bruk av konsulenteren
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel