Motivert for utvikling : motivasjon, deltaking og kommunikasjon i eit organisasjonsutviklingsprogram i skulen
Abstract
I denne oppgåva har eg studert motivasjon, deltaking og kommunikasjon i samband med eit
organisasjonsutviklingsprogram for utdanningsinstitusjonar. Målet med undersøkinga er å
finne ut i kva grad dei tilsette er motiverte for å gjennomføre dette programmet, og kva som er
motivasjonsfaktorar. Spesielt har eg fokusert på deltaking og kommunikasjon (sosiale
forklaringar). Datagrunnlaget er hovudsakleg kvalitative intervju med fire tilsette og to
rektorar, på to skular. Heile programmet er basert på deltaking frå dei tilsette, og funna tyder
på at dette er eit viktig vilkår for motivasjonen. I tillegg til støtte for eksisterande teori om
deltaking og sosiale forklaringar, har eg også funne nye moment. Glede ved prosessen og
styrka identitet og forplikting til yrket har vore viktige motivasjonsfaktorar. Programmet har
også skapt ein ny arena for kommunikasjon og læring blant dei tilsette. Motivasjonen er ikkje
avhengig av at ein får dei resultata som er forventa av programmet, men heller ein ibuande del
av prosessen.