Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKrunenes, Marianne
dc.date.accessioned2009-09-24T10:06:05Z
dc.date.available2009-09-24T10:06:05Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/168235
dc.description.abstractI denne utredningen undersøkes det om det er en sammenheng mellom reglene for reklameavbrudd i film og antall filmer som vises. Reglene er delt inn i de to kategoriene ”strenge” og ”liberale”. Spørsmålet er altså om det vises færre filmer på de kanalene som må følge ”strenge” regler enn på de kanalene som kan følge de ”liberale” reglene. Det er samlet inn data om antall daglige observasjoner av filmvisninger på 21 kanaler i fire land og disse dataene er så blitt gjenstand for en analyse basert på hypotesetesting. Resultatene av analysen viser at det eksisterer en slik sammenheng for kanalene i det norske TV-markedet, men det er usikkerhet knyttet til hvor sterk denne sammenhengen er.en
dc.language.isonoben
dc.subjectøkonomisk styringen
dc.titleReklameregler og programinnholden
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel